هزینه های اندک، تغییرات بسیار

در آپارتمان های امروزی وجود فضایی به عنوان سرویس بهداشتی میهمان عادی شده است. گاهی اندازه مساحت این فضاها از اندازه مساحت سرویس بهداشتی اصلی بیشتر است و با تغییراتی سریع و ارزان می توان این فضاها را به فضایی زیبا تبدیل کرد.

خانه های قدیمی هنوز هم سرویس های بهداشتی بزرگ دارند و دیگر لازم نیست نگران کوچکی فضا باشید. در ادامه نکاتی را پیشنهاد می کنیم که می توانید در زمانی کوتاه، این فضاها را با استفاده از راه های ارزان بازسازی کنید.

به سفید فکر کنید

عناصر اصلی سرویس بهداشتی را به رنگ سفید انتخاب و با این کار صرفه جویی کنید. قیمت سینک، وان و توالت سفید کمتر از دیگر رنگ هاست، زیرا کارخانه تعداد بیشتری از آن را می سازند و می فروشند.

افزایش کارایی کابینت

طبقه های قابل جابه جایی را به کابینت های با عمق زیاد اضافه کنید تا لوازم مورد نیاز را در مکانی که قابل مشاهده و دسترس باشد، نگه دارید. داخل کابینت، طبقه های چرخان قرار دهید. به این ترتین دیگر مجبور نیستید که به دنبال لوازم مورد نیاز خود در قسمت های تاریک طبقات بگردید یا لوازمی را که دارید دوباره و به اشتباه بخرید.

تغییر وان

اگر حمامی بزرگ دارید می توانید از وان استفاده کنید. به وانی قدیمی، ظاهری جدید و جذاب ببخشید و حال و هوای سرویس بهداشتی و حمام خود را با رنگ کردن بخش خارجی آن عوض کنید.

برای این کار از رنگی درجه یک که برای چینی (پورسلین) ساخته می شود، استفاده کنید. این نوع رنگ را می توان در فروشگاه های لوازم خانگی و رنگ فروشی ها پیدا کرد.

دستگیره ها را تغییر دهید

دستگیره های کابینت را عوض کنید تا با کمترین هزینه، تاثیر بصری آنی و چشمگیر خلق کنید. راه ارزان تری هم وجود دارد: دستگیره های چوبی موجود را رنگ کنید. قلم موی هنری برای طرح های کوچک تر مناسب خواهد بود. طرح های رنگ شده را نیز می توانید با دو لایه از پلی اورتان شفاف حفاظت کنید.

سبکی مغرورانه

عنصری هیجان انگیز را به وسیله ای باارزش تبدیل کنید. با ایجاد سوراخی روی دراور یا کمد برای قرار دادن سینک و شیر آب در هزینه های خرید یک کابینت گران قیمت صرفه جویی کنید.

افزودنی های ساده

رنگ کردن یا بازسازی دوباره درهای کابینت روشی ساده است. شما می توانید توالتی جدید نصب کنید و تزئینات هماهنگ مانند حلقه حوله و جای دستمال توالت را نیز به این مجموعه اضافه کنید. شیرهای حمام و دیگر وسایل را عوض کنید تا فقط در چند ساعت، ظاهری هماهنگ خلق کنید.

کاشی های مد روز

اگر ظاهر کاشی های گران قیمت دست ساز یا وارداتی را دوست دارید، اما بودجه شما اندک است چند الگوی تصادفی در بین کاشی های ارزان تر پیدا کنید. می توانید از کاشی زمینه سفید ۴*۴ استفاده کنید.

به دیوارها بافت اضافه کنید

به حمام ساده کمی ظرافت معماری اضافه کنید. برای این کار از پانل های چوبی (beaded board ) که در حالت سنتی خود شیارهای عمودی دارند استفاده کنید. نصب کردن این پانل های یک تکه، آسان تر و ارزان تر از نصب کردن تخته های جداگانه است.

آینه

اگر حمام و سرویس بهداشتی شما کابینتی قدیمی دارد، آن را با آینه ای به اندازه متوسط عوض کنید. همین تغییر کوچک تاثیری شگفت انگیز بر فضا خواهد داشت. هر چه آینه بزرگ تر باشد، نور و رنگی بیشتر را منعکس می کند و فضا بزرگ تر به نظر می رسد.

رویه میز جدید

اگر سینک شما وضعیتی مناسب دارد، تنها رویه آن را عوض کنید. رویه های منطبق و پانل های محافظتی به سرعت نصب می شوند و انواع یک تکه آنها از تجمع گرد و خاک و رطوبت جلوگیری می کند.

به دیوارها زندگی ببخشید

بعضی سرویس های بهداشتی دیوارهایی دارند که معمولا خشک می ماند. برای این دیوارها، قالب و رنگ های ضد آب درجه یک و دو بخرید. با استفاده از رنگ های آبی و سبز روشن و رنگ های خنثی، حال و هوای استراحتگاهی را تداعی کنید. به کمک حوله، صابون و شمع ها به سرویس بهداشتی خود رنگ بیفزایید.

جذابیت عتیقه ها

وسایل عتیقه را پیدا کرده، به سلیقه شخصی خود در حمام و سرویس بهداشتی نصب کنید.

کمد قدیمی

با خرید کمدی از بازارهای دست دوم، حمام و سرویس بهداشتی خود را زیباتر کنید. اگر حمام شما برای قرار دادن وسایل کوچک است، طبقه های قدیمی یا کابینتی را درنظر بگیرید که روی دیوار نصب می شود و می توان وسایل حمام را در آن قرار داد. آنها را تمیز کرده و دوباره رنگ کنید.

مبلمان چندمنظوره

اضافه کردن اثاثیه به فضا هویت و کارایی می بخشد. قفسه ای قدیمی و رنگ شده، محلی برای قرار دادن حوله ها، صابون و وسایل مورد نیاز شما فراهم می کند.

منبع: مجله منزل

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.