هزینه های کمر شکن پروتز ها هنوز کاهش نیافته است

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ یکشنبه ۷ آبان ۹۱،

بالا بودن iبها دستگاه ها و iبه روز نبودن آن از عمده ترین مشکلات پروتز ها است.

علی هاشمی زاده سرپرست نمایشگاه و عضو شورای ملی در گفتگو با خبرنگار iبهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:  پروتز یک علم بوده و آن را جایگزین دندان از دست رفته بیمار می کنیم و همچنین هنر دست تکنسین و کارشناسان ایران بسیار بالاتر از تکنسین های خارجی است.

وی در پاسخ iبه این که عمر مفید پروتز چقدر است عنوان نمود: معمولاً پروتز هایی که ساخته می شوند عمرهای مختلفی دارند، بسته iبه نگهداری آن ۶ الی ۷ سال عمر مفید و حتی بیشتر از ۱۰ سال هم عمر میکنند.

هاشمی زاده افزود: پروتزهای که داخل کشور تولید می گردد در مقایسه با پروتز های خارجی از نظر کیفیت مواد و طول عمر برتری بیشتری دارند.

وی در پاسخ iبه مشکلات این بخش از لحاظ علمی و اقتصادی اظهار نمود: مشکلات این بخش از لحاظ علمی و اقتصادی iبه روز نبودن و همچنین دستگاه ها که iبها ی بالای دارد و ما از لحاظ دستگاه و مواد در مضیقه هستیم ولی سعی نمودیم در این نمایشگاه آن را جبران کنیم.

وی خاطر نشان نمود: یک سری لابراتورهای که مجوز تاسیس از وزارت iبهداشت دارند و یک سری هم غیر مجوز داریم که iبه صورت تقریبی ۷۰۰ تا لابراتور مجوز دار داریم ولی آماری از غیر مجوز دار ها در دست نمی باش./ع۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.