هشتاد هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت در کشور به فروش رفت

علی اکبر محرابیان روز جمعه در حاشیه بازدید از مجتمع پتروشیمی سنندج در جمع خبرنگاران افزود: این اوراق برای تامین منابع مالی طرح های مورد نظر عرضه و با تضمین دولت واگذار می شود که در مقایسه با سنوات گذشته واگذاری این میزان اوراق مشارکت در کشور بی سابقه و کم نظیر بوده است.

وی اضافه کرد: طرح مهر ماندگار مورد اقبال عمومی قرار گرفته و خوشبختانه عزم همگانی برای رسیدن به اهداف پیش بینی شده در این طرح بسیار چشم گیر است و این روند موجب شده تا با تلاش مضاعف دست اندرکاران اجرای آنها، متوسط سرعت پروژه ها بین ۲ تا ۴ برابر مدت مشابه سال گذشته باشد.

محرابیان با یادآوری اینکه کاستی هایی نیز در بخش های مختلف وجود دارد که برای رفع آنها باید با تخصیص اعتبارات از محل تملک دارایی و سایر منابع هزینه ای نسبت رفع آنها اقدام کرد گفت: هرچه پیشرفت طرح ها از نظر کیفیت و زمان اجرا دارای توجیه باشد در این رابطه دولت مشوق های لازم را برای استان های توانا و فعال لحاظ نموده و به مدیران موفق نیز نشان ملی لیاقت اعطا خواهد کرد.

وی از تصمیم دولت برای تامین قیر مورد نیاز طرح های مهر ماندگار کشور خبرداد و گفت: اخیرا دولت عدالت محور برای تسریع در روند اجرای طرح های مهر ماندگار قیر مورد نیاز را از طریق ۲ پالایشگاه کشور تامین و به بتدریج در اختیار پیمانکاران طرح های مهر ماندگار قرار خواهد گرفت.

دستیار ویژه رییس جمهور در پایان میزان تخصیص اعتبار طرح های مهر ماندگار استان های سردسیر و نیمه سردسیر کشور را متفاوت دانست و گفت: در این رابطه با توجه به شرایط آب و هوایی استان های مختلف کشور تخصیص ۷۵ تا ۱۰۰ درصدی اعتبارات پروژه های مهر ماندگار لحاظ می شود.

۵۳۳/۲۴۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۸۹۴۱۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.