هشدارقالیباف درخصوص‌جداسازی‌ شهر ری

قالیباف اضافه کرد: در حال حاضر بیش از ۹۲ درصد از هزینه‌ها در شهر به دوش مردم است ضمن اینکه هیچ پولی از منطقه تهران به منطقه دیگر انتقال پیدا نمی‌کند.

خبرگزاری فارس: شهردار تهران با اشاره به اینکه جداسازی شهرری از تهران کار غیرکارشناسی است و هیچ کس چنین رفتاری را در پایتخت نمی‌کند، گفت: این جداسازی غیرقانونی است.
محمدباقر قالیباف، شهردار تهران در مراسم افتتاح رسمی ۴ کیلومتر تونل و ایستگاه‌های ارم سبز و شهرک اکباتان از خط ۴ متروی تهران اظهار داشت: ابتدا باید عذرخواهی از شهروندان در شهرک اکباتان به علت اقدامات عمرانی شهرداری و مزاحمت‌ها و اذیت‌هایی که برای این خانواده‌ها به وجود آمده است بکنم.
 
وی تصریح کرد: مردم شهرک اکباتان در چند ماهه گذشته و در طول ساخت پروژه و سیلاب مترو در فروردین بسیار اذیت شدند که با راه افتادن این ایستگاه بخشی از آزار و اذیت آنها جبران می‌شود.
 
قالیباف اضافه کرد: نکته حائز اهمیت این است که بنده و همکارانم بیش از هر زمانی در شهرداری تهران نیازمند به یک روحیه جهادی و عملگرانه در کارهای شهرداری داریم.
 
شهردار تهران افزود: بنده با تمام سختی‌ها مسئولیت شهرداری را قبول کرده‌ام و تلاش می‌کنم در این راه مشکلات و موانع را برطرف کنم.
 
قالیباف افزود: در حال حاضر اقداماتی که در متروی تهران و کارهای عمرانی در شهر تهران توسط فرزندان این مرز و بوم در شهرداری انجام می‌شود با یک روحیه دفاع مقدس در عرصه خدمت است.
 
شهردار تهران بیان داشت: در حال حاضر هزینه‌ها برای ساخت و ساز نسبت به چند ماه گذشته چند برابر شده است و الان شهرداری برای خرید یک میلگرد باید دو برابر نسبت به ماههای گذشته پول بپردازد.
 
شهردار تهران گفت: در حال حاضر این افتخار از سوی مدیریت شهری وجود دارد که بالغ بر ۸۰ کیلومتر مترو در شهر تهران و با بیش از ۲۰ هزار نیروی انسانی و ۴ دستگاه TVM در خط ۳ ، ۴، ۶ و ۷ مشغول به کار هستند به طوری که کشورهای پیشرفته دنیا فعالیت با این همه گستردگی در حوزه حمل و نقل وجود ندارد.
 
قالیباف بیان داشت: ما مصمم هستیم تا با تلاش و کوشش متروی تهران را به ۲۱۸ الی ۲۲۰ کیلومتر برسانیم و در واقع از شرایط اضطراری جدا شویم.
 
شهردار تهران تأکید کرد: با راه‌اندازی دو ایستگاه ارم سبز و ایستگاه اکباتان شهروندان تهرانی می‌توانند از شرقی‌ترین نقطه تهران تا کرج با فاصله زمانی حداقل یک ساعت و با ارزان‌ترین قیمت ممکن جابجا شوند.
 
قالیباف در ادامه به اتفاقی که در اتوبان امام علی افتاد و منجر به کشته شدن دو مهندس شد افزود: این دو مهندس برای رعایت بیشتر کار ایمنی و چک کردن اتوبان مشغول به کار بودند که جان خود را از دست دادند.
 
قالیباف ادامه داد: بنده در ساعات مختلف نیمه شب به طول سرزده از اتوبان‌های مختلف و همچنین پروژه‌هایی که شهرداری در دست دارد دیدن می‌کنم که شاهد تلاش روز و شب همکارانم در این پروژه‌ها هستم.
 
قالیباف اضافه کرد: در حال حاضر بیش از ۹۲ درصد از هزینه‌ها در شهر به دوش مردم است ضمن اینکه هیچ پولی از منطقه تهران به منطقه دیگر انتقال پیدا نمی‌کند.
 
شهردار تهران اضافه کرد: تلاش می‌کنیم تا پایان سال مشکل تردد و ترافیک در اتوبان شهید ستاری و همچنین شهرک اکباتان را مرتفع کنیم.
 
قالیباف در ادامه با اشاره به مصوبه اخیر دولت در خصوص جداسازی شهرری از تهران گفت: اینکه دولت مصوبه‌ای را تصویب کند از اختیارات آنها است اما جداسازی شهرری از تهران یک کار غیرکارشناسی است.
 
وی تأکید کرد: جداسازی شهرری از تهران هم از لحاظ اجتماعی، سیاسی و امنیتی کاری غیرکارشناسی است ضمن اینکه باید یکپارچگی تهران حفظ شود.
 
قالیباف خاطر نشان کرد: فکر نمی‌کنم اینگونه کارها ضروریت داشته باشد ضمن اینکه کارشناسان جداسازی شهرری از تهران را قبول ندارند.
 
شهردار تهران اضافه کرد: حدود ۵ الی ۶ سال پیش دولت تأکید کرد که بنا دارد متروهای اقماری شهرهای ورامین، پاکدشت، اسلامشهر و چند شهر دیگر را خود بسازد اما با گذشت سالها مجددا این کار را به شهرداری واگذار کرد.
 
وی گفت: ما افتخار می‌کنیم که این کار را قبول کردیم و بنا داریم متروی حرم حضرت امام را به سمت پرند و در ادامه به سمت فرودگاه حضرت امام ببریم.
 
قالیباف خاطر نشان کرد: این جداسازی‌ها هیچ مشکلی را در شهر تهران حل نخواهد کرد چرا که ممکن است در آینده نیز تصمیم‌گیری‌هایی بشود که ورامین و یا شمیرانات نیز از تهران جدا شوند و در واقع هیچکس چنین رفتاری را با پایتخت نمی‌کند و این جداسازی غیرقانونی است.
 
شهردار تهران در ادامه به حسابرسی‌ها و شفاف‌سازی مالی در شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: همانطور که در سال ۸۴ در نماز جمعه اعلام کردم قبل از سال  ۸۴ هیچ حسابرسی در شهرداری نمی‌شد ولی در حال حاضر و به تأیید مراجع ذیربط از جمله شورای شهر حسابرسی در شهرداری تهران کاملا شفاف است ضمن اینکه این حسابرسی در سایت شهرداری نیز وجود دارد.
 
قالیباف افزود: در سال ۸۷ و ۸۸ حسابرسی شهرداری قابل قبول بوده است و به نظر می‌آید این حسابرسی در سال ۸۹ وضعیت مطلوب‌تری داشته باشد.
 
شهردار تهران بیان داشت: در حال حاضر درآمدهای پایدار شهرداری افزایش پیدا کرده است و درآمدها در حوزه نقدی و غیرنقدی ۱۰ هزار میلیارد تومان است و بالغ بر ۳ هزار میلیارد تومان نیز درآمد پایدار است و در واقع می‌توان این نکته را اشاره کرد که در واقع ۳۰ درصد درآمدهای ما پایدار است.
 
به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس ایستگاه ارم سبز و شهرک اکباتان امروز با حضور شهردار تهران، مدیرعامل شرکت مترو و همچنین برخی از نمایندگان مجلس به طور رسمی افتتاح شد.


پایگاه خبری تحلیلی ممتاز | Momtaz News

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.