هشدارهای ایران به آمریکا دربارهٔ حمله احتمالی به سوریه/ اقدامات مهندسی گسترده سپاه در نقاط صفر مرزی

اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش خبرنگار دفاعی – امنیتی باشگاه خبرنگاران، مهم‌ترین خبرها این حوزه در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

پاسخ زیرکانه شهید لشگری به بازجویان بعثی

با باز شدن در اتاق از خواب پریدم. سر جایم روی تشک نشستم. همان سرهنگ و سروان بازجو بودند و مثل دفعه قبل همان سؤالات را تکرار کردند و این بار خشن‌تر و عصبانی‌تر از دفعه پیش بودند.

شهیدی که “ساواک” را از پای درآورد

پس ‍ از ترور منصور، شهید اندرزگو براى اطمینان از مرگ منصور، خود را به او رساند و گلوله دیگرى در مغزش خالى کرد و به‌ سرعت متوارى شد و از آن به بعد زندگى مخفى اختیار کرد، ولى هرگز خود را از مبارزه پس …

شهید حاج بصیر دربارهٔ شهدا چه گفت؟

شهید حاج حسین بصیر از جانشینی گروهان، مسئولیتش را در لشکر ۲۵ کربلا آغاز کرد تا به فرماندهی تیپ یکم رسید و در عملیات کربلای ۱۰ به قائم مقامی لشکر منصوب شد و سرانجام حاج بصیر منتظر در شامگاه دوم اردیبهشت سال ۱۳۶۶ در عملیات کربلای ۱۰ از قله‌های ماووت عراق به اوج آسمان پر کشید.

وزارت دفاع در بالاترین سطح پشتوانه اقتدار ملی است

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به جایگاه شایسته وزارت دفاع در دولت و نیروهای مسلح گفت: همه ما وظیفه داریم با همه وجود و با کار و تلاش مضاعف، از این جایگاه صیانت و روز به روز آن را ارتقاء بخشیم.

پیشرفت قرارگاه پدافند هوایی در عرصه تجهیزات راداری، موشکی و جنگ الکترونیک

جانشین قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) گفت: امروز ما در عین تحریم‌ها در زمینه جنگ الکترونیک و تجهیزات راداری، موشکی و توپخانه‌ای به نتایج خوبی دست یافته‌ایم.

عبور از خط قرمز سوریه پیامدهای شدیدی برای کاخ سفید در پی خواهد داشت

معاون ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد: آمریکا محدوده خط قرمز جبهه سوریه را می‌داند و هرگونه عبور از خط قرمز سوریه پیامدهای شدید برای کاخ سفید در پی خواهد داشت.

هرگونه تهدید را به شدت پاسخ می‌دهیم

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: ما با اشراف کامل اطلاعاتی و داشتن نیروهای مسلح قدرتمند، از آمادگی لازم برای مقابله با هرگونه تهدید نظامی برخورداریم و هر تهدیدی علیه کشورمان را به شدت پاسخ می‌دهیم.

ارتش پاسدار ارزش‌های اسلام در منطقه و جهان است

فرمانده نیروی هوایی ارتش تأکید کرد: ارتش علاوه بر پاسداری از حریم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، پاسدار ارزش‌های اسلام در سراسر منطقه و جهان نیز به حساب می‌آید.

سپاه تحرکات تهدیدآمیز را با تیزبینی رصد و دنبال می‌کند

فرمانده کل سپاه گفت: تحرکات تهدیدآمیز را با چشمان تیزبین خود رصد و دنبال می‌کنیم.

شکنجه‌گر خلبان ایرانی چگونه ناکام ماند؟

سروان جلو آمد و با فشار دست به روی سینه‌ام، مرا روی زمین خواباند. یک نفر مچ پاهایم را به هم بست. لحظه‌ای بعد حس کردم دو چیزی مانند گیره به دو لاله گوشم وصل کردند…

آمریکا توان ورود به یک جنگ جدی در منطقه را ندارد

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: آمریکایی‌ها بنیه اقتصادی و روحیه نظامی را برای ورود به یک جنگ جدی در منطقه ندارند.

انفعال گروهک‌های ضد انقلاب در منطقه شمال غرب کشور/ اقدامات مهندسی گسترده در نقاط صفر مرزی

فرمانده نیروی زمینی سپاه از اقدامات مهندسی گسترده جهت تثبیت مواضع این نیرو در نقاط صفر مرزی شمال غرب کشور خبر داد و گفت: با عملیات قدرتمندانه قرارگاه حمزه نیروی زمینی سپاه در منطقه شمال غرب، گروهک‌های ضد انقلاب در موضع انفعال قرار گرفته و شرارت آن‌ها به حداقل رسیده است.

دستاوردهای کشور در میدان مبارزه به دست آمده است/ آمریکا در گرداب فلاکت اقتصادی

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه دستاوردهای کشور در میدان مبارزه به دست آمده است، گفت: آمریکا خود در گرداب فلاکت اقتصادی است و امروز ۱۷ هزار میلیارد دلار بدهی دارد.

دشمن در پی کاهش پایگاه مردمی و منزلت اجتماعی سپاه است

مسئول روابط عمومی کل سپاه با اشاره به سناریوهای رسانه‌ای دشمن علیه سپاه گفت: دشمن همواره در پی تضعیف پایگاه مردمی و کاهش منزلت اجتماعی سپاه نزد افکار عمومی است.

خدمت در این ارتش یک افتخار است

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: ارتش و نیروهای مسلح کشور بواسطه تفاوت در رهبری، فرماندهی و مدیریت عالی از دیگر ارتش‌های جهان برتری دارد و خدمت در این ارتش مقدس افتخار است.

تایید شهادت شهید “حاج بصیر” توسط امام حسین(ع)

شهید حاج حسین بصیر از جانشینی گروهان، مسئولیتش را در لشکر ۲۵ کربلا آغاز کرد تا به فرماندهی تیپ یکم رسید و در عملیات کربلای ۱۰ به قائم مقامی لشکر منصوب شد و سرانجام حاج بصیر منتظر در شامگاه دوم اردیبهشت سال ۱۳۶۶ در عملیات کربلای ۱۰ از قله‌های ماووت عراق به اوج آسمان پر کشید.

وزرای دفاع سوریه، بلاروس و افغانستان انتصاب سردار دهقان را تبریک گفتند

وزرای دفاع سوریه، بلاروس و افغانستان با ارسال پیام‌های جداگانه، انتصاب سردار حسین دهقان را به سمت وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران تبریک گفتند.

توجه جدی به بحث آموزش با هدف ارتقای سطح علمی در نیروی زمینی سپاه

جانشین نمایندگی ولی فقیه گفت: در نیروی زمینی سپاه به بحث آموزش با هدف ارتقای سطح علمی و فکری کارکنان در جهت بصیرت افزایی توجه جدی شده و هم اکنون نیز مراکز آموزشی نیروی زمینی بسیار فعال‌اند.

بیشترین سرمایه‌گذاری دشمن در جبهه فرهنگی است

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: دشمنان ما را تهدید نظامی می­‌کنند، ولی بیشترین سرمایه‌گذاری آنها در جبهه فرهنگی است.

اطلاعات نیروی هوایی ایران چگونه در اختیار عراق قرار گرفت؟

با صدای آژیر قرمز ناگهان رشته افکارم گسسته شد، نمی‌دانستم چه اتفاقی افتاده. لحظه‌ای بعد صدای عبور هواپیمای (اف-۴) را در آسمان پایگاه هوایی الرشید بغداد شنیدم و برایم بسیار عجیب بود؛ زیرا عراق فقط هواپیمای روسی داشت.

نیروی زمینی سپاه توطئه‌های ضدانقلاب و معاندین را خنثی کرد

فرمانده کل سپاه گفت: نیروی زمینی سپاه با درک عمیق تهدیدات و حضور هوشمندانه و مقتدرانه خود در نقاط مورد نظر تهدید دشمن توانسته است با حمایت و همراهی مردم و ظرفیت‌های بومی مناطق مرزی، توطئه‌های ضدانقلاب و معاندین را خنثی کند.

آتش اقدام نظامی علیه سوریه دامن صهیونیست‌ها را خواهد گرفت

معاون ستاد کل نیروهای مسلح با بر حذر داشتن غربی‌ها از اقدام نظامی علیه سوریه گفت: رهبران خودکامه ایالات متحده یک بار دیگر نیروها و منابع ملت آمریکا و حیثیت بین‌المللی این کشور را بلاگردان صهیونیست‌های غاصب قرار می‌دهند.

هرگونه اقدام نظامی علیه سوریه به زیان آمریکا و هم‌پیمانانش تمام می‌شود

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به تهدید آمریکا و جبهه متحد ضد سوری به دخالت نظامی در سوریه گفت: آمریکا، انگلیس و سایر هم‌پیمانان آن‌ها در لشکرکشی به منطقه و سوریه زیان خواهند دید.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.