هشدار آمریکا در مورد حمله به سفارت این کشور در کنیا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، سفارت آمریکا در نایروبی با انتشار بیانیه ای از تمام شهروندان آمریکایی خواست این شهر و شهربندری مومباسا را ترک کنند.

این بیانیه پس از انتشار خبر سوء قصد به ساختمانهای دیپلماتیک آمریکا در نایروبی و مومباسا منتشر شد و بر اساس آن کنسولگری آمریکا در مومباسا تا روز اول جولای (یازدهم تیرماه) بسته خواهد بود.

 

در همین حال پلیس کنیا از دستگیری دو مظنون در رابطه با این سوء قصد خبر داد. یکی از این افراد روز چهارشنبه در نایروبی دستگیر شده و دیگری روز پنج شنبه در مومباسا و به گفته پلیس از این دو نفر مواد شیمیایی که در ساخت بمب استفاده می شود، کشف شده است.

 

سفارت آمریکا همزمان با تشدید درگیری های ارتش کنیا با شبه نظامیان الشباب، بار دیگر در مورد حملات تروریستی علیه منافع ایالات متحده در این کشور هشدار داد.

 

طی ماههای گذشته سوء قصدهای تروریستی علیه ساختمانهای دیپلماتیک آمریکا در کنیا انجام شده که به گروه الشباب یکی از شاخه های القاعده نسبت داده شده است.

 

اواخر ماه می نیز بر اثر وقوع یک انفجار در نایروبی یک نفر کشته و بیش از ۳۰ نفر مجروح شدند. گفتنی است آمریکایی ها به شدت نگران وقوع یک حمله بزرگ علیه منافع خود در این کشور آفریقایی هستند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.