هشدار اخوان المسلمین درباره پیروزی احمد شفیق در انتخابات ریاست جمهوری مصر

شنبه ۲۷ خرداد – ۰۵:۲۹:۲۳ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- اخوان المسلمین مصر درباره آینده این کشور در صورت پیروزی احمد شفیق در انتخابات ریاست جمهوری مصر هشدار داد .
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از واحد برون مرزی، “خیرت الشاطر ” معاون رهبر اخوان المسلمین مصر در گفت و گو با “روزنامه آمریکایی “واشنگتن پست ” هشدار داد، در صورت پیروزی “احمد شفیق”آخرین نخست وزیر رژیم مخلوع حسنی مبارک در انتخابات ریاست جمهوری این کشور مصر صحنه انقلابی خشونت آمیزتر خواهد بود .
به گزارش روز (شنبه ) پایگاه اینترنتی المصریون ، خیرت الشاطر کشور های جهان را از هر گونه اقدام شتابزده در به رسمیت شناختن احمد شفیق در صورت اعلام پیروزی وی در انتخابات مصر بر حذر داشت .
خیرت الشاطر افزود ، مصر می تواند با انتخاب یکی از دو راه سخت و آسان به نظام جدید تغییر کند .
خیرت الشاطر راه آسان را انتخاب “محمد مرسی” نامزد اخوان المسلمین مصر و حمایت از پیروزی وی در انتخاباتی سالم و شفاف توصیف و تاکید کرد مرسی ، در صورت پیروزی در انتخابات دولتی ائتلافی با مشارکت تمامی احزاب و گروه های مصری تشکیل خواهد داد و از سرمایه گذاری خارجی در این کشور حمایت خواهد کرد .
انتخابات ریاست جمهوری مصر که امروز و فردا (یکشنبه) ادامه خواهد داشت ، نخستین انتخابات ریاست جمهوری است که پس از سرنگونی رژیم مبارک در ۲۵ ژانویه ۲۰۱۱ در این کشور برگزار می شود .
همچنین این انتخابات درحالی برگزار می شود که دادگاه عالی قانون اساسی مصر ۴۸ساعت پیش از برگزاری انتخابات با صدور دو حکم ، مجلس را منحل و قانون انزوای سیاسی را در این کشور لغو کرد .
صدور این احکام شب گذشته تظاهرات هزاران مصری را در میدان التحریر قاهره درپی داشت .
 

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۱۶۱۷۲۹۲۳۳۱۰


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.