هشدار اشپیگل نسبت به بازگشت عقاید هیتلری به آلمان

۲۵م آذر ،

یک نشریه آلمانی گمانه‌زنی کرد که پس از چند دهه تلاش برای از بین بردن سایه هیتلر بر این کشور، اکنون ممکن است آلمان بار دیگر پذیرای عقاید شیطانی وی شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مجله اشپیگل آلمان نوشت: واقعیت این است که کمتر مساله‌ای است که به اندازه ارتباط با دوران قدرت هیتلر، توجه آلمانی‌ها را در رابطه با مسائل مربوط به خودشان جلب کند.

این نشریه آلمانی در مقاله‌ای بلند عنوان کرد: امسال در میان گمانه‌زنی‌های تازه دربارهٔ بیگانه‌ستیزی، بسیاری به ابراز نگرانی پرداخته‌اند.

این نشریه نوشت: وقتی یونانی‌ها یا اسپانیایی‌ها نسبت به دیکتاتوری آلمان در سیاست یورو اعتراض می‌کنند، بعضی از پوسترهای اعتراضی آنها حاوی تصاویری با نقش ونگار سبک آلمان نازی است.

در این مقاله تصریح شد: وقتی ما نگاهی به گزارش‌های رسانه‌ها در سال ۲۰۱۲ می‌اندازیم مسائل بسیاری در این سال وجود داشته که اشاره به قبل نازسیتی آلمان دارد.

در این مطلب تاکید شد: در پایان سال ۲۰۱۲ به نظر می‌رسد که ما انگار دوباره همان آلمانی‌های دلگیر و تاریک شده‌ایم، آلمانی‌هایی که یا نمی‌توانند یا نمی‌خواهند از قبل وحشت‌آور خود رها شوند. به نظر می‌رسد اکنون زمان آن رسیده که ما بار دیگر تصور از خود را دوباره منطبق کنیم.

نشریه در اشپیگل افزود: رسوایی این است که آلمانی‌های جوان در قرن ۲۱ نیاز به این که نئو – نازی باشند را احساس می‌کنند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.