هشدار اورژانس کشور نسبت به افزایش مواد مسمومیت با مونوکسید کربن نسبت به سال قبل

۱۱م آذر ،

image1-17.jpg

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی نسبت به افزایش موارد مسمومیت با گاز منوکسید کربن در سال جاری نسبت به سال قبل اخطار داد.

دکتر غلامرضا معصومی در گفت‌وگو با خبرنگار «سلامت» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: متاسفانه خبرها ویژه‌ای که در بحث حوادث ویژه دریافت می‌کنیم حاکی از آن است که در حوزه مسمومیت با گاز CO به نظر می‌رسد تعداد موارد مسمومیت‌ها در سال جاری در حال بسیار شدن است.

وی گفت: متاسفانه امسال آمار و ارقام خوبی در این زمینه نداشته‌ایم، با وجود آنکه سعی شده در بخش‌های مختلف خبری دربارهٔ این موضوع آموزش‌های لازم ارائه شود و پیگیری‌های لازم نیز در این زمینه انجام شود، اما آمارها چندان خوشایند نیست. از همین الان درخواست داریم به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.

معصومی ادامه داد: هر اتفاقی که بیش از پنج مصدوم یا درگیر داشته باشد، به صورت سیستم آنلاین و لحظه‌ای به ما گزارش می‌شود. این آمارها از طرف مرکز عملیات هدایت بحران مخابره می‌شوند و تعداد این موارد نسبت به سال قبل بیشتر شده است.

رییس اورژانس کشور افزود: از جمله در چند روز مربوط به مراسم تاسوعا و عاشورا که مردم به سبب سرمای هوا به ویژه در مناطق سردسیر، در مکان‌های سرپوشیده حضور داشته‌اند، متاسفانه بحث مسمومیت با گاز منوکسید کربن به صورت دسته‌جمعی را داشتیم. مجددا از همین الان درخواست می‌شود که به پیشنهاد‌های اورژانس کشور در این زمینه توجه داشته باشند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.