هشدار: ایرانیان قبل از ۵۰ سالگی دچار بیماری قلبی می‎شوند

سن بروز بیماری‌های قلبی در کشور به کمتر از ۵۰ سال رسیده و در حال حاضر عمر بسیاری از ایرانیان به سبب چاقی، فشار خون و مصرف نمک و سیگار کاهش یافته است.

به گزارش گروه وبگردی ممتاز نیوز، معاون پژوهش و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه سن بروز بیماری‌های قلبی در کشور به کمتر از ۵۰ سال رسیده است، گفت: در حال حاضر عمر بسیاری از ایرانیان به سبب چاقی، فشار خون و مصرف نمک و سیگار کاهش یافته است.

دکتر رضا ملک زاده امروز در مراسم افتتاحیه چهارمین کنگره بین‌المللی تازه‌ترین دستاوردهای پژوهش در پزشکی مولکولی، سلولی و بالینی، سبب نیمی از مرگ و میرهای ایرانیان را ناشی از بروز سکته قلبی و مغزی دانست.

معاون پژوهش و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه کبد چرب ارتباط مستقیمی با بیماری‌های قلبی و عروقی دارد، اظهار داشت: در حال حاضر عمر بسیاری از ایرانیان به سبب چاقی، فشار خون، مصرف نمک و سیگار کاهش یافته و مردم با بیماری‌های مختلف مواجه می باشند.

وی خاطر نشان کرد: مهمترین علل چاقی، فشار خون و چربی خون است که بروز این عوامل زمینه پیدایش بیماری قلبی را در فرد افزایش خواهد داد.

ملک زاده تغییر سبک و روش زندگی، تغذیه مناسب، ورزش و تحرک کافی و عدم استعمال سیگار را از جمله راهکارهای پیشگیری از بروز بیماری‌های قلبی و عروقی ذکر کرد و اظهار داشت: سن بروز بیماری‌های قلبی در کشور به کمتر از ۵۰ سال رسیده است که در این زمینه علاوه بر ژنتیک، عوامل محیطی نیز می‌تواند عامل بروز بیماری‌های قلبی و عروقی باشد.

در این مراسم همچنین پروفسور مسلم بهادری رئیس دفتر ارتباط با دانش آموختگان دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشگاه‌ها را عامل پیشرفت و رشد کشور توصیف کرد و یادآور شد: از این رو لازم است که به دانشگاه و دانشگاهیان توجه ویژه شود.

بهادری با اشاره به برنامه‌های دفتر ارتباط با دانش آموختگان دانشگاه علوم پزشکی تهران در این زمینه اضافه کرد: در این راستا در تلاش هستیم تا زمینه ارتباط مستمر با دانش آموختگان و بنیادهای علمی را در خارج از کشور فراهم کنیم.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.