هشدار به انتشار یافتن اطلاعات مشاغل در فیس‌بوک

۱۸فروردین۱۳،

وزارت امنیت داخلی امریکا به صاحبان مشاغل در این کشور اخطار داده است که اطلاعات شخصی و کاری خود را تنها در حد لزوم در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی افشا کنند.
به گزارش فارس به نقل از کامپیوترورلد، این وزارتخانه اخطار داده که هکرهای اینترنتی و جانیان آنلاین در کمین نشسته‌اند تا با دسترسی به اطلاعات یاد شده از آنها سواستفاده کنند و به اشخاص و موسسات ضررهای مادی و معنوی وارد کنند.
بیشترین تلاش برای سواستفاده از این اطلاعات از سوی طراحان حملات پیشینگ صورت می گیرد. این اشخاص با گشت و گذار در اینترنت و شبکه های اجتماعی مشهوری مانند فیس بوک اطلاعات اشخاص و شرکت ها را جمع آوری کرده و از آنها برای ارسال ایمیل های جعلی که به ظاهر از طرف همان اشخاص و شرکت ها ارسال شده سواستفاده می کنند.
معمولا گیرندگان این نوع ایمیل ها وقتی پیام هایی حاوی اطلاعات دقیق دریافت می کنند، به آنها اعتماد کرده و اطلاعات شخصی خود را در صورت درخواست افشا می کنند. این فرایند معمولا برای خالی کردن حساب های بانکی یا کارت اعتباری اشخاص به کار می رود.
وزارت امنیت داخلی آمریکا می گوید ۱۱ شرکت مهم بخش انرژی در آمریکا در اکتبر قبل به همین شیوه هدف حملات پیچیده پیشینگ قرار گرفتند و اطلاعات ذی قیمتی از آنها سرقت شد. اطلاعات لازم برای اجرای این حملات که شامل اسامی اشخاص، آدرس های ایمیل و وابستگی های سازمانی و … اشخاص بوده از طریق شبکه های اجتماعی و وب در دسترس عموم است.
وزارت امنیت داخلی آمریکا اخطار داده که تداوم بی احتیاطی در این زمینه، سبب می گردد امکان سواستفاده برای هکرها و جانیان اینترنتی کماکان وجود داشته باشد.


iTanalyze.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.