هشدار جدی مالکی به اردوغان

۰۲م آذر ،

در پی اتهامات اول وزیر ترکیه مبنی بر اینکه دولت عراق به سوی فتنه داخلی پیش میرود، اول وزیر عراق اطلاعیه شدید اللحنی صادر کرد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از واحد مرکزی خبر، نوری مالکی با صدور اطلاعیه ای از «رجب طیب اردوغان» خواست تا به جای دخالت در امور داخلی عراق به مشکلات روز افزون ترکیه بپردازد. 

مالکی در این اطلاعیه آورده است: اوضاع داخلی ترکیه روز به روز وخیم تر میشود و حقوق اقلیت ها در آن کشور نقص میگردد و اردوغان سعی دارد برای سرپوش گذاردن بر مشکلات داخلی خود که به سوی جنگ داخلی پیش میرود، عراق را متهم کند. 

در این اطلاعیه از دولت ترکیه خواسته شد تا آنکارا را در مسائل منطقه که نفعی برای ترک ها ندارد، دور کند چرا که مردم ترکیه امیدوار به تغییر سیاسی در آن کشور می باشند. 

در اطلاعیه اول وزیر عراق آمده است: در عراق تازه فتنه مذهبی رخ نخواهد داد و نفت این کشور که به اذعان اردوغان وسیله ای برای جنگ داخلی بدل میشود هم ملک تمام مردم عراق است. 

نخست وزیر عراق از ترکیه خواست به جای دامن زدن به مساله وجود جنگ داخلی در عراق ، سیاست خوبی را با این کشور همسایه پیش گیرد. 

اردوغان دیروز در اظهار نظرهایی دولت مالکی را به افزایش دامنه فتنه مذهبی و قومی در عراق متهم کرده بود. 

اردوغان گفته بود : تشکیل ستادهای عملیاتی در مناطق شمالی عراق که نزدیک به مناطق اقلیم کردستان است، مشکلات این کشور را افزایش میدهد .

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.