هشدار جمعیت الوفاق درباره سلامت کودک۵ ساله/ ادامه سرکوب قیام مردمی

به گزارش خبرگزاری مهر، پایگاه الوفاق گزارش داد: نیروهای رژیم بحرین عصر دیروز با استفاده از سلاح ممنوع ساچمه ای تظاهرات کنندگان را هدف قرار دادند.

نیروهای امنیتی آل خلیفه همچنین شماری از مردم را در مناطق “الدراز”، “عالی” و دیگر مناطق بازداشت کردند و به شکل غیرقانونی به منازل حمله کردند.

 از سوی دیگر جمعیت الوفاق با صدور بیانیه ای رژیم بحرین را مسئول بحران سیاسی، حقوقی، اقتصادی و اجتماعی این کشور دانست.

 در این بیانیه آمده است: الوفاق از اظهارات “الستر برت” وزیر مشاور دولت انگلیس در امور خاورمیانه و “مایکل بوسنر” معاون وزیر خارجه آمریکا مبنی بر گفتگوهای سازنده برای حل اساسی بحران بحرین استقبال می کند.

الوفاق بیان کرد: گفتگو تنها راه خروج بحرین از بحران کنونی و تحقق خواسته های مردم آن است. باید عدالت، برابری،آزادی، توزیع عادلانه ثروت، مشارکت در بحرین به اجرا درآید که این خود مسلتزم نظام سیاسی مردم سالار است.

در این بیانیه آمده است: ما با جامعه بین الملل در محکومیت صدور احکمام علیه پزشکان همسو هستیم و اصلاح دستگاه قضایی برای پایان دادن به رنج مردم لازم است.

جمعیت الوفاق ضمن تاکید بر ضرورت اصلاح دستگاه قضایی به گونه ای که عاملی برای اطمینان خاطر بخشیدن به ملت بحرین باشد خواستار توجه به گزارش کمیته حقیقت یاب موسوم به بسیونی شد.

همچنین الوفاق رژیم را مسئول حفظ سلامت “احمد منصور النهام” ۵ ساله که عصر چهارشنبه با سلاح ساچمه ای در منطقه الدیر هدف قرار گرفت دانست.

جمعیت الوفاق ضمن ابراز نگرانی درباره کور شدن این کودک بیان کرد: رژیم به سیاستهای سرکوبگرانه خود  و استفاده از سلاحهای ممنوعه ادامه  می دهد.

الوفاق ضمن درخواست از جامعه جهانی برای مهار اقدامات سرکوبگرانه رژیم بحرین افزود: کودکان در بحرین امنیت ندارند زیرا نظامیان رژیم همه خطوط قرمز را زیر پا گذشته اند و تاکنون تعدادی از افراد کم سن سال را زخمی و شهید کرده اند که از جمله می توان به “علی جواد” پانزده ساله، “علی بداح”، “هاشم سعید”، “احمد شمس” و”احمد القطان” اشاره کرد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.