هشدار حقوق بشری‌ها: کودکان غزه، قربانیان واقعی خشونت‌های رژیم صهیونیستی

۲۸ آبان ،

مدافعان حقوق بشر درپی وخیم‌تر شدن وضعیت غزه در نهایت درگیری میان رژیم صهیونیستی و گروه‌های مسلح فلسطینی در مورد تاثیرات این وضعیت ابراز نگرانی کردند و محافظت از کودکان در مناطق تحت‌ درگیری را خواستار شدند.

به گزارش تفسیری دانشجویان ایران (ایسنا)، کودکان غزه حدود نیمی از جمعیت ۶/۱ میلیونی این منطقه را تشکیل می‌دهند و به نظر می‌آید که آنها در تمام نقاط تحت درگیری پراکنده بوده و در خطر می باشند.

در نتیجه خشونت‌های رژیم صهیونیستی تاکنون نزدیک به ۱۰ کودک جان خود را از دست داده‌اند که از یک تا ۱۴ سال داشتند. اغلب آنها در حالی کشته شدند که در حوالی خانه‌هایشان در رفت و آمد بوده‌اند. همچنین ۱۲ کودک اسرائیلی نیز تاکنون مجروح شده‌اند.

محمود سعدالله، چهار ساله یکی از این کودکان است که مرگ او سبب به گریه افتادن اول وزیر مصر شد. وی در شهری نزدیکی غزه زندگی می‌کرد که در شرایط وخیم و بسیار بدی و در نهایت حملات هواپیماهای بدون سرنشین رژیم صهیونیستی جان خود را از دست داد.

کودکان غزه که اغلب سنین زیر ۱۵ سال دارند می‌گویند که از ترس حملات هواپیماهای بدون سرنشین تمام شب را نمی‌توانند بخوابند.

همچنین صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) در مورد وضعیت وخیم و ناراحت‌کننده موجود در نوار غزه به شدت ابراز نگرانی کرد و خواستار محافظت از جان کودکان در مناطق جنگی شد.

یونیسف اعلام کرد که در اثر حملات هوایی اسرائیل ۶۰ کودک فلسطینی زخمی شده‌اند. از این رو از طرف‌های درگیر به‌ویژه رژیم صهیونیستی خواست تا تمام تلاش خود را برای حفظ جان کودکان و رعایت تمامی حقوق آنان به کار گیرند.

براساس گزارش تفسیری آسوشیتدپرس، یونیسف در ادامه اخطار داد که حملات هواپیماهای بدون سرنشین و پرتاب راکت، هر دو سبب به خطر افتادن کودکان و خانواده‌هایشان می‌شود و آنها را هدف آسیب‌های فیزیکی و روانی قرار می‌دهد. کارشناسان معتقدند که جنگ می‌تواند تاثیرات روانی مخربی به ویژه بر کودکان داشته باشد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.