هشدار درباره افزایش کشته‌های نوروزی

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 هشدار درباره افزایش کشته‌های نوروزی

هشدار درباره افزایش کشته‌های نوروزی

پرشین خودرو: در حالی در نوروز ۹۲ با افزایش ۸۶ نفری نسبت به نوروز ۹۱ تعداد ۱۲۲۷ نفر در تصادفات جان خود را از دست‌ داده‌اند که ضرورت توجه هر چه بیشتر رانندگان را می‌طلبد تا در نوروز سال ۹۳ از این آمار کاسته شود.

به گزارش ممتازنیوز، نوروز پرتردد ترین ایام سال در جاده‌های کشور است. خودروهای بی‌شمار کشور همه در جاده‌ها تردد می‌کنند و هر سال تعداد سفرهای بیشتری در کشور به ثبت می‌رسد.
تعدادی از خانواده‌ها سفر خود را آغاز می‌کنند و به سلامت به مقصد خود رسیده، تعطیلات را با خوشی سپری کرده و به خانه باز می‌گردند.
اما در این میان خانواده‌هایی هم هستند که در جاده‌های کشور قربانی بی‌احتیاطی خود یا دیگران، نقص فنی خودرو و یا ناایمن بودن جاده‌ها می‌شوند.
این خانواده‌ها یا با تمامی اعضا قربانی شده و به مقصد نمی‌رسند و یا با از دست دادن عضوی از خود به مبدا بازگشته و مشغول به عزاداری می‌شوند.
هر ساله دستگاههای مسئول مانند راهنمایی و رانندگی، سازمان راهداری و امداد و نجات به گرد هم آمده و با اندیشیدن تدابیری درصدد کاهش تلفات تصادفات بر‌می‌آیند.
امسال نیز به مانند هر سال بار دیگر دستگاه‌های مسئول گرد هم جمع شده تا با تدبیر بیشتر و همت افزوده، تلفات نوروزی جاده‌های کشور را به حداقل برسانند.
به گزارش افکار، طرح نوروزی راهنمایی و رانندگی که با همکاری سازمانهای راهداری و امداد و نجات هلال احمر اجرا می‌شود، از نیمه دوم اسفند در جاده‌های کشور آغاز شده و تمهیدات لازم برقرار می‌شود.
ولی نباید فراموش کرد جدا از اقداماتی که توسط دستگاه‌های مسئول انجام می‌شود، اقداماتی هم هستند که نیاز به توجه هموطنان به آنها است.
اطمینان از سلامت فنی خودرو و رعایت احتیاط و سرعت مطمئنه در جاده‌های کشور بی شک می‌تواند به کاهش تلفات جاده‌ای کشور کمک شایانی کند.
اکنون که در آستانه نوروزی دیگر هستیم و با توجه به آمار مسئولین از سفرها و پیش بینی آنها از بیشتر شدن سفرها، لازم است که نگاهی به آمار کشته‌های تصادفات در نوروز سال‌های ۹۲ و ۹۱ داشته باشیم تا متوجه شویم که سفر در این ایام خطرناک است مگر اینکه با چاشنی ایمنی و احتیاط همراه شود.
طبق آماری که سازمان پزشکی قانونی منتشر کرده است در نوروز ۹۲ تنها در ۲۰ روز، ۱۲۲۷ نفر بر اثر حوادث جاده‌ای جان خود را از دست داده‌اند.
طبق این آمار ۲۵۲ نفر در حوادث درون‌شهری، ۸۵۰ نفر برون‌شهری و ۱۱۷ نفر هم در جاده‌های روستایی کشته شده‌اند ضمن اینکه محل تصادف ۸ نفر نیز نامعلوم اعلام شده است.
این آمار نشان می‌دهد که استان فارس با ۱۳۷ کشته بیشترین تلفات را در نوروز سال گذشته داشته است و استان‌های خراسان رضوی با ۹۲، تهران ۸۱، اصفهان ۷۸ و آذربایجان شرقی ۷۰ کشته بیشترین کشته‌ها را در تصادفات جاده‌ای خود دیده‌اند.
ضمن اینکه کهگیلویه و بویراحمد با ۹ و ایلام ۱۱ کشته کمترین میزان کشته‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.
این آمار جایی نگران کننده می‌شود که با مقایسه آن با آمار سال ۹۱ متوجه افزایش ۸۶ نفری تلفات در سال ۹۲ می‌شویم.
طبق آمار پزشکی قانونی ۱۱۴۱ نفر در نوروز سال ۹۱ در حوادث جاده‌ای جان خود را از دست داده‌اند که در این میان استان خراسان رضوی با ۹۷ کشته بیشترین آمار تلفات را داشته است.
در حالی مسئولان در استان خراسان رضوی موفق به کاهش آمار تلفات خود به میزان ۵ نفر در نوروز سال ۹۲ شده‌اند که در میان غفلت مسئولان استان فارس، تعداد ۹۲ کشته در نوروز ۹۱ به ۱۳۷ کشته در نوروز ۹۲ افزایش یافته و و این استان به تنهایی موجب افزایش تلفات نوروز ۹۲ نسبت به نوروز ۹۱ شده است.
این آمار نشان می‌دهد که تقریبا ۵۸.۴ نفر در روز در زمان اجرای طرح نوروزی سال ۹۲، جان خود را از دست داده‌اند، در حالیکه این آمار در نوروز ۹۱، حدود ۵۷ کشته در روز بوده است.
لازم به ذکر است این آمار در نوروز ۸۹، تعداد کشته و در نوروز ۹۰، تعداد ۱۳۲۲ کشته بوده است.
امیدواریم امسال با همت مضاعف مسئولان و هم‌افزایی صورت گرفته میان آنها، شاهد کاهش تلفات تصادفات باشیم.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.