هشدار درباره ترور شخصیتهای سیاسی لبنان و پیامدهای آن

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه روسیا الیوم، “مروان شربل” گفت : همه گروههای لبنانی باید منافع کشور را بر منافع حزبی ترجیح دهند.

وی افزود: باید از بستن راهها جلوگیری کرد، دستگاههای امنیتی نباید فعالیت خود را متوجه تحصنها و اعتراضات کنند و سیاستمداران باید راه حلی برای این مشکلات پیدا کنند.

شربل ضمن هشدار درباره تبعات تاثیر منفی بحران سوریه بر لبنان بیان کرد: اوضاع امنیتی همکاری همگانی را طلب می کند و یک تیم و گروه واحد نمی تواند به تنهایی کاری انجام دهد.

وزیر کشور لبنان بیان کرد: ما به آسانی می توانیم حالت فوق العاده اعلام کنیم، اما چه کسی مسئولیت آن را قبول می کند؟

شربل ضمن خط قرمز توصیف کردن اوضاع امنیتی لبنان افزود: در صورت نبود توافق سیاسی اوضاع بحرانی تر خواهد شد. ما باید حالت فوق العاده سیاسی با عنوان اینکه چگونه حوادث امنیتی را با کمترین ضرر به پایان برسانیم، اعلام کنیم.

وزیر کشور ضمن ابراز نگرانی درباره ترورها در لبنان گفت : همه شخصیتهای لبنانی در معرض ترور هستند و ترور هر شخصیت سنی یا شیعی، فتنه طایفه ای و مذهبی به  وجود می آورد که برای لبنان خطرناک است.

از سوی دیگر “ملیسا فلمینگ” سخنگوی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل که  مقر آن در ژنو قرار دارد، مدعی فرار ۳۰ هزار آواره سوری به لبنان ظرف چهل و هشت ساعت گذشته شد.

وی افزود: مطابق گزارشهایی که به دست ما رسیده است، مردم زیادی به سوی لبنان سرازیر شده اند و بانکهای سوری نقدینگی ندارند و این مشکلی است که در بانکهای دولتی و خصوصی سوریه وجود دارد.

این در حالی است که خبرنگار روسیه الیوم اعلام کرد: حرکت آوارگان سوری به سوی لبنان روز جمعه از روزهای قبل آن کمتر بوده است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.