هشدار دهلی نسبت به تاثیر مناقشات کشمیر بر روابط هند-پاکستان/ اسلام‌آباد:خواهان مذاکره‌ایم

۲۷م دیماه ،

دولت هند به پاکستان اخطار داد، ‌درگیری‌ها و مناقشات در منطقه کشمیر می‌تواند بر روابط اقتصادی میان دو کشور تاثیر منفی داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، آنانند شارما، وزیر بازرگانی هند در گفت‌وگو با رسانه‌های این کشور اعلام کرد: وضعیت کنونی روابط هند و پاکستان به گونه‌ای نیست که بستر مناسب برای توسعه روابط اقتصادی فراهم باشد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: همکاری اقتصادی تنها در شرایطی محقق می‌شود که ثبات و صلح برقرار باشد.

وزیربازرگانی هند تصریح کرد: هر اقدامی که سبب از میان رفتن ثبات در فضای روابط دو جانبه شود، مفید نخواهد بود و بر روابط اقتصادی تاثیر منفی خواهد گذاشت.

در همین حال، حنا ربانی کهر، وزیر امور خارجه پاکستان روز چهارشنبه اعلام کرد که کشورش برای کاهش تنش‌ها با هند بر سر منطقه کشمیر، به دهلی‌نو پیشنهاد داده تا نشستی در سطح وزیران بین دو کشور برگزار شود.

وی گفت: حوادث مرزی طی ۱۰ روز قبل مشکلاتی به‌ وجود آورده است و ما آمادگی داریم تا در سطح وزیران امور خارجه دو کشور نشستی برای کاهش تنش‌های مرزی برگزار کنیم.

وی اظهار امیدواری کرد این نشست سبب حل اختلاف‌نظرهای بین دو کشور و برقراری آتش‌بس مجدد شود.

ربانی خاطرنشان کرد: پاکستان هنوز علاقه‌مند است که آتش‌بس سال ۲۰۰۳ میلادی را رعایت کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزیر امور خارجه پاکستان در حالی این اظهارات را مطرح کرد که سخنگوی ارتش هند نیز روز قبل اعلام کرده بود ارتش این کشور برای کاهش تنش‌های نظامی در کشمیر با پاکستان به تفاهم رسیده است.

سخنگوی ارتش هند افزود: ما همواره به حفظ آتش‌بس پایبند بوده‌ و تنها مقابله به مثل کرده‌ایم.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.