هشدار رییس اتحادیه طلا به بانک مرکزی

۰۱م آذر ،

بینا- رییس اتحادیه طلا و جواهر با ابراز نگرانی از احتمال پیش فروش سکه توسط بانک مرکزی ، عنوان کرد: در صورت اقدام این بانک، بازار عرضه و تقاضای طلا دچار مشکل می گردد بنابراین به نفع اقتصاد کشور نیست.
به گزارش بینا، احمد وفادار در پاسخ به ایرنا مبنی برتاثیر احتمالی پیش فروش سکه توسط بانک مرکزی گفت: راه جذب نقدینگی مردم این شیوه نیست چرا که سکه خریداری شده نیز در منازل بلوکه می گردد.
به باور وی، با پیش فروش سکه ، قیمت سکه پایین می آید و ناامنی را برای خریداران در پی خواهد داشت.
وفادار تصریح کرد : بانک مرکزی می تواند فروش سکه را در قالب اجرای طرحی امانی پیاده سازی کند به نحوی که مردم درعین حال که سکه را به صورت خرد از بانک مرکزی خریداری کرده اند اما از آن خارج نمی کنند و بانک می تواند به مدت یک تا دو سال سود خریدار را پرداخت کند.
از نظر این فعال بخش خصوصی ، عرضه دوباره سکه در جامعه خریدار را با چالش امنیت مالی و جانی مواجه می کند .
وی همچنین در باره روند کاهشی نرخ سکه در بازار گفت : نزدیک شدن ایام سوگواری محرم و تعدیل قیمت ارز دو عامل موثر در کاهش نرخ سکه در بازار است و به نظر می رسد این وضعیت تداوم یابد .
وفادار در باره اینکه آیا وی پیشنهاد ای برای خرید سکه یا طلا به مردم دارد یا نه ؟ گفت: در هر مقطعی خرید این فلز گرانبها به نفع مردم است و اگر کسی مبلغی پول را در منزل ذخیره دارد ، بهترین و مطمئن ترین روش ایجاد ارزش افزوده تبدیل این مبلغ به سکه و طلا است .

RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.