هشدار رییس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان به خودروسازان: خدماتتان را قربانی “فرافکنی” نکنید

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

هشدار رییس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان به خودروسازان: خدماتتان را قربانی "فرافکنی" نکنید

هشدار رییس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان به خودروسازان:
خدماتتان را قربانی “فرافکنی” نکنید

ممتازنیوز: رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، از شرکت ارائه دهنده خدمات پس از فروش یک خودروساز بزرگ خواست به جای فرافکنی و توجیه عملکرد خود، به ارتقای سطح خدمات در راستای کسب رضایت مصرف‌کنندگان بپردازد.

به گزارش ممتازنیوز، سیدمحمد جعفری اظهار کرد: زمانی که شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران براساس نظرات مصرف‌کنندگان، نتایج عملکرد خودروسازان در زمینه خدمات پس از فروش خودرو را اعلام کرد، شرکت خدمات پس از فروش یک خودروساز بزرگ به جای پذیرش نتایج ارزیابی‌ها و تلاش برای جلب رضایت مصرف‌کنندگان، به فرافکنی پرداخت.
وی با تاکید بر اینکه تنها مصرف‌کنندگان حق دارند با توجه به عملکرد نمایندگی‌های خدمات پس از فروش خودروسازان در این زمینه اظهار نظر کنند، خاطرنشان کرد: در شرایطی که مصرف‌کنندگان برای تعمیر خودروی خود حتی در دوره گارانتی با مشکلاتی چون عدم پذیریش در نمایندگی‌ها و کمبود قطعات مواجه هستند، شایسته نیست شرکت خدمات پس از فروش یک خودروساز بزرگ به جای رسیدگی به این موارد به دنبال القاء برتر بودن کیفیت خدمات خود از طریق اسپانسر شدن و کسب رتبه اول در همایش‌های غیرمعتبر از نظر مراجع مربوطه باشد.
رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان ادامه داد: گذشته از چنین مواردی، خودروسازان چه خصوصی و چه دولتی و همچنین تمام واردکنندگان خودرو با مشکلاتی در زمینه ارائه خدمات پس از فروش به خودروهای داخلی و وارداتی مواجه هستند که باید برای رفع این مشکلات تلاش کنند.
جعفری تصریح کرد: یکی از شکایتهای اصلی مصرف‌کنندگان در حوزه خودرو، شکایت از کیفیت خدمات پس از فروش ارائه شده برای این محصولات است. در این زمینه مشکلاتی چون تحریم وجود دارد اما واقعیت این است که این شرکت‌ها درصورت مدیریت درست می‌توانند خدمات پس از فروش خودروهای خود را در سطوح بالاتری ارائه دهند.
به گزارش ایسنا، پیش از این مدیر مهندسی و بازرسی خدمات شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در تشریح عملکرد خودروسازان، گفته بود: همزمان با اعلام نتایج وضعیت خدمات پس از فروش خودروسازان در سال گذشته، همایشی برگزار شده و از شرکت سایپا یدک تقدیر شد. البته دست‌اندرکاران صنعت خودرو در این همایش حضور نداشته و اساسا آن را قبول ندارند با این حال احتمالا شرکت سایپا یدک اسپانسر این همایش شده و به همین دلیل لوح تقدیر این همایش را دریافت کرده است.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.