هشدار سازمان همکاری اسلامی دربارهٔ بحران دارویی نوار غزه

۳ م دیماه ،

سازمان همکاری اسلامی دربارهٔ آسیب دیدن بخش بهداشت و درمان نوار غزه به خاطر تمام شدن دو سوم انواع داروها در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی این منطقه اخطار داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، سازمان همکاری اسلامی در گزارش ماهیانه خود پیرامون اوضاع نوار غزه اعلام کرد‌ که از مجموع ۴۷۸ قلم دارو، بیش از ۳۰۵ قلم در این منطقه به اتمام رسیده است.

در بخش دیگر این گزارش آمده است، شهروندان فلسطینی که در جریان تجاوزات اخیر دشمن صهیونیستی به نوار غزه خانه‌هایشان ویران شد، به مسکن نیاز مبرم دارند.

این سازمان از نهادهای بین‌المللی خواست تا برای مقابله با شرایط نامطلوب نوار غزه و حمایت از پروژه‌های بازسازی این منطقه یک طرح جامع را تدارک ببنند.

در این گزارش ضمن اشاره به رنج و گرفتاری‌های ساکنان نوار غزه به خاطر کمبود شدید گاز شهری، تاکید شده که این مساله زنگ خطر را در مورد بروز یک فاجعه انسانی به صدا در می‌آورد.

بر اساس گزارش سازمان همکاری اسلامی، اشغالگران صهیونیست به محدودسازی انتقال کالاها به نوار غزه و وارد کردن مصالح ساختمانی به این منطقه جنگ‌زده شدت بخشیده‌اند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.