هشدار سرمایه گذاران بین المللی نسبت به حباب قیمت طلا

هشدار سرمایه گذاران بین المللی نسبت به حباب قیمت طلا | چاپ |
شنبه ۱۱ شهریور ساعت ۲۳:۲۷

بینا- در حالی که قیمت جهانی طلا بار دیگر روند صعودی خود را آغاز کرده است سرمایه گذاران بین المللی نسبت به حباب قیمت طلا و کاهش احتمالی قیمت در ماههای آینده هشدار می دهند .
به گزارش بینا به نقل از سایت طلا/ واشنگتن پست ، سرمایه گذاران بین المللی به همه خریداران طلا هشدار می دهند با توجه به احتمال وجود حباب قیمت طلا نباید همه پول و سرمایه خود را برای خریداری طلا صرف و هزینه کنند .
بر این اساس ، موسسه مالی ولس فارگوی امریکا نیز در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد افزایش مجدد قیمت طلا موجب رشد فزاینده تقاضای سفته بازان و دلالان در بازارهای جهانی شده و این مساله موجب تشکیل حباب قیمتی خواهد شد .
بنا بر این سرمایه گذاران بین المللی باید سرمایه و پول خود را به طور هوشمندانه در موارد مختلف غیر از طلا نیز سرمایه گذاری کنند و همه پول و سرمایه خود را برای خریداری طلا سرمایه گذاری نکنند .
در شش ماه دوم ۲۰۰۸ میلادی قیمت جهانی طلا بیش از ۳۰ درصد کاهش یافت و در دهه ۱۹۸۰ میلادی نیز تنها در طول دو سال قیمت جهانی طلا بیش از ۶۵ درصد کاهش داشته است . قیمت طلا در دو روز معاملاتی هفته گذشته بیش از ۵ درصد کاهش یافت .
اریک داویدسون کارشناس ارشد اقتصادی تاکید کرد ما حبابهای قیمتی زیادی را در اقتصاد جهان تجربه کرده ایم . مردم عادی و سرمایه گذارانی که به امید دستیابی به سود بیشتر در بازار طلا سرمایه گذاری می کنند نباید فکر کنند که طلا همیشه یک کالای مطمئن برای سرمایه گذاری است و همیشه باید با احتیاط عمل کنند .


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.