هشدار صندوق بین المللی پول درباره فرار سرمایه از منطقه یورو

هشدار صندوق بین المللی پول درباره فرار سرمایه از منطقه یورو

جام جم آنلاین: صندوق بین المللی پول درباره فرار سرمایه ها از منطقه یورو هشدار داد.

به گزارش شبکه خبری یورونیوز،صندوق بین المللی پول در گزارش شش ماهه خود هشدار داد روند کاهش سرمایه های مالی بانک های منطقه یورو شتاب گرفته است.این حالت نه تنها سلامت مالی بانکهای منطقه یورو بلکه سلامت اقتصاد کل کشورهای عضو منطقه یورو را تهدید خواهد کرد.

صندوق بین المللی پول در این گزارش خود تصریح کرده است فرار سرمایه ها از بانکهای منطقه یورو در خوشبیانه ترین حالت ممکن است به دو هزار و دویست میلیارد یورو و در بدترین حالت ممکن هم ممکن است به سه هزار و پانصد میلیارد یورو برسد.

در بخش دیگر از گزارش صندوق بین المللی پول در این باره هشدار داده شده است که فرار این میزان سرمایه از بانک های منطقه یورو ، اعتبارات مالی این منطقه را در مجموع نه درصد کاهش خواهد داد.

“خوزه وینالسم” مدیر امور مالی صندوق بین المللی پول در این باره می گوید با توجه به چنین شرایطی، هوشیاری و اجرای اقدامات وتدابیری برای پیشگیری از هر گونه کاستی مالی در سطح منطقه یورو لازم است. وی افزود اگر ما بخواهیم درآینده در منطقه یورو مشکل مالی نداشته باشیم قطعا باید در این زمینه هوشیاری بیشتری نشان دهیم.

صندوق بین المللی پول در بخش دیگر گزارش خود توضیح می دهد رهبران منطقه یورو در اطمینان بخشی به بازار مالی ناکام بوده اند وهمین امر زمینه ساز فرار سرمایه ها شده است .مسیر فرار سرمایه های هم از کشورهای جنوب منطقه یورو به کشورهای شمال این منطقه و کشورهای خارج از منطقه یورو بوده است.(واحد مرکزی خبر)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.