هشدار صندوق بین المللی پول مبنی بر کاهش بهای جهانی نفت

۳۱اردیبهشت،

بر اساس گزارش صندوق بین المللی پول اغلب کشورهای صادر کننده نفت در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا از سال ۲۰۲۲ در معرض خطر کسری مالی قرار دارند .

به گزارش Consbank، به نقل از باشگاه خبرنگاران از خبرگزاری شین هوا ؛ صندوق بین المللی پول اعلام کرد اغلب کشورهای صادر کننده نفت در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا از سال ۲۰۲۲ در معرض خطر کسری مالی قرار دارند .

“مسعود احمد” مدیر منطقه ای صندوق بین المللی پول اعلام کرد سال ۲۰۱۲ برای کشورهای صادر کننده نفت در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا ، سال رشد اقتصادی بود زیرا تولید ناخالص داخلی این کشورها در مقایسه با سال قبل آن ۵٫۷ درصد رشد داشت ،‌ با این همه پیش بینی می شود با توجه به کاهش تقاضای جهانی نفت و کاهش صادرات در سه ماهه اول امسال ، میزان تولید ناخالص داخلی در سال ۲۰۲۲ به ۳  درصد کاهش یابد.

بر اساس این گزارش، وی همچنین تاکید کرد خرابکاری در خطوط لوله در تاسیسات نفتی کشورهایی مانند لیبی ؛ مصر ، عراق و یمن ناامنی ها را تشدید خواهد کرد و وخامت اوضاع امنیتی در این کشورها ممکن است در کوتاه مدت بر حجم صادرات نفتی تاثیر منفی بگذارد .

افزون بر آن بحران بدهی در منطقه یورو طی سالهای ۲۰۲۲ و ۲۰۲۲  سبب کاهش نیم درصدی تولید ناخالص داخلی کشورهای صادر کننده نفت در منطقه خواهد شد .

این مقام صندوق بین المللی پول تصریح کرد کشورهای صادر کننده نفت در خاورمیانه و شمال آفریقا باید به منظور کاهش آسیب پذیری خود در برابر کاهش بالقوه بهای نفت ،  موقعیت های مالی و خارجی خود را هرچه بیشتر بهبود بخشند .


بانک اطلاعاتی ساختمان | Consbank.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.