هشدار عسگر اولادی دربارهٔ کمبود مواد غذایی

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

رییس کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه بانک مرکزی در روزهای آخر نمره منفی در کارنامه خود ثبت کرد،گفت: دولت یازدهم در مورد ترخیص کالاهای اساسی اقدام کند.

خبراقتصادی:اسداله عسگر اولادی، رییس کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی ایران در گفت‌وگو با ایلنا اظهار داشت: متاسفانه با اتفاقاتی که اخیرا رخ داده و اختلافاتی که بین بانک مرکزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت و گمرک بوجود آمده طی شهریور و مهر ماه با کسری و کمبود کالا در کشور مواجه خواهیم بود. 

وی افزود: یکسری از اجناس در گمرکات رسوب کرده که اغلب مواد غذایی فاسد شدنی است و هزینه سنگینی در خصوص نگهداری آنها در سردخانه ها باید پرداخت شود. عسگر اولادی با اشاره به کانتینر هایی که در بنادر می باشند، گفت: همچنین ۱۰ هزار کانتینر دارو و مواد غذایی در بنادر جنوبی کشور و ۵ هزار کانتینر در بندر جبل علی در دبی در انتظار حل این مشکل می باشند که مبلغ مورد نظرشان را دریافت کنند. 

وی افزود: به نظر می رسد بانک مرکزی علی رغم وعده های قبل اش کارشکنی کرده و در روزهای آخر دولت نمره منفی در کارنامه اش به ثبت رسانده است. عسگر اولادی خاطر نشان کرد: دولت فعلی چرا معیشت مردم را در نظر نمی گیرد متاسفانه طی ماههای آینده با کمبود مواد غذایی در کشور مواجه می شویم، به نظر می رسد دولت یازدهم باید در این شرایط خاص اقدام کند و تکلیف این موضوع را روشن سازد. 

علی رغم انتشار یافتن بعضی خبرها در خصوص ترخیص کالاها اما کشمکش‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی در مورد نحوه پرداخت ارز ۱۲۲۶ تومانی برای واردات کالاهای اساسی همچنان ادامه دارد و تاکنون بخش نامه ای از بانک مرکزی برای ترخیص کالاهای اساسی صادر نشده است و به نظر می رسد این مشکل تا آغاز به کار دولت تازهادامه داشته باشد.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.