هشدار لاوروف به سیاستمداران اروپا نسبت به پیامدهای ارسال سلاح به اوکراین

وزیر امور خارجه روسیه اظهار کرد، ظاهرا کارشناسان موشک‌انداز چندمنظوره ناتو دستور اقدامات را به نیروهای اوکراینی در میدان نبرد می‌دهند که این امر پیامدهای متعدد جدی و مشخصی به همراه دارد.

هشدار لاوروف به سیاستمداران اروپا نسبت به پیامدهای ارسال سلاح به اوکراین

به گزارش ممتاز نیوز، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در مقاله‌ای برای روزنامه “ایزوستیا” نوشت: ظاهرا مربیان ناتو و کارشناسان موشک‌اندازهای چندمنظوره در حال حاضر دستور اقدامات را به نیروهای مسلح اوکراین و گردان‌های ملی در میدان نبرد می دهند. امیدوارم که در بین اروپایی‌ها سیاستمداران مسئولی وجود داشته باشد که از پیامدهای متعدد این امر آگاه باشند.  

وی افزود: نیروهای مسلح روسیه و همچنین جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک با اطمینان در حال حل و فصل امور در چهارچوب عملیات نظامی ویژه مسکو در اوکراین هستند.

لاوروف تاکید کرد: در همین حال، دولت اوکراین و حامیان غربی‌اش که در حال شکست در میدان نبرد هستند، از اجرای نمایشنامه‌ای برای شیطان جلوه دادن کشور ما در دیدگاه عمومی بین‌المللی بدشان نمی‌آید.

وی تاکید کرد: درخواست اولاف شولتس، صدراعظم آلمان از مسکو برای رسیدن به توافقی در مورد ضمانت‌های مربوط به تمامیت ارضی و حق حاکمیت با کی‌یف بیهوده است چرا که در حال حاضر چنین سندی وجود دارد و نام آن توافق صلح “مینسک ۲” است که به دست آلمان و فرانسه نابود شد.

وزیر امور خارجه روسیه در ادامه گفت: اروپا بیش از هر کس دیگری از تحریم های اعمال شده علیه روسیه رنج می‌برد و از زرادخانه‌های خود استفاده می‌کند و تسلیحاتی را برای کی‌یف تامین می‌کند بدون آنکه در نظر بگیرد که چه کسی این تسلیحات را کنترل خواهد کرد و این تسلیحات سرانجام به دست چه کسانی خواهد رسید.

لاوروف در بخش دیگری از سخنانش گفت: اعطای عنوان نامزد اتحادیه اروپا به اوکراین و مولداوی بخشی از “قمار ژئوپلتیکی” علیه روسیه است.

وی افزود: هیچ مزایای مالی و اقتصادی در “جامعه سیاسی اروپایی” که توسط امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه پیشنهاد شده، وجود ندارد اما اتحادیه اروپا همه کشورها از ایسلند تا اوکراین به جز روسیه را دعوت خواهد کرد تا به این چهارچوب بپیوندند و خواستار همبستگی با اقدامات ضد روسی این بلوک خواهد شد.

لاوروف همچنین گفت: واشنگتن تلاش می‌کند با مطرح کردن این ادعا که فعالیت‌های بیولوژیکی‌اش در اوکراین صلح‌آمیز بوده است، خودش را توجیه کند اما همچنان هیچ سندی برای تایید این ادعایش وجود ندارد.

وی افزود: بر خلاف حقایق، دولت آمریکا تلاش می‌کند تا خودش را توجیه کند و تاکید دارد که کل تحقیقات بیولوژیکی‌اش در اوکراین ماهیتی صلح‌آمیز و غیرنظامی داشته است. یافته‌های مشخصی در آزمایشگاه‌های بیولوژیکی نظامی در دونباس بدست آمده که نقض کامل کنوانسون تسلیحات بیولوپیکی هستند.

به گفته لاوروف، روسیه تمامی اسناد مربوطه را برای واشنگتن و شورای امنیت سازمان ملل ارسال کرده است.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.