هشدار مالکی نسبت به خطر طایفه‌گری در عراق

۰۷اردیبهشت،

rt-65.jpg

نخست‌وزیر عراق با بیان اینکه اسلام دین کشتار و قتل عام نیست، تاکید کرد: بازگشت مجدد اختلافات طایفه‌ای به عراق تصادفی نبوده بلکه طرحی از پیش برنامه‌ریزی شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری المیادین، نوری مالکی، اول وزیر عراق امروز (شنبه) در کنفرانس بین‌الملی و اسلامی “مذاکره و نزدیک سازی دیدگاه‌ها” گفت: اسلام دین کشتار نیست بلکه دین محبت و احترام است و هر کس که برادر مسلمانش را بکشد امت اسلام را کشته است.

وی افزود: بازگشت مجدد اختلافات طایفه‌ای به عراق تصادفی نبوده بلکه طرحی از پیش برنامه‌ریزی شده است و باید اعلام کنم که درخواست‌ها برای تقسیم عراق از خطرات و پیامدهای طایفه‌گری است.

مالکی در ادامه عنوان داشت: تا زمانی که امت اسلام در جهل و نادانی باشند ایجاد اختلافات طایفه‌ای نیازی به برنامه‌ریزی و نقشه ندارد.

نخست وزیر عراق تاکید کرد: خطر طایفه‌گری خطرناک‌تر از رویارویی با اشغالگری است.

مالکی با اعلام اینکه ائمه و علمای دینی عراق از پیشاهنگان طرح اندیشه نزدیک سازی مذاهب می باشند، تصریح کرد: آتش اختلافات طایفه‌ای در عراق نمونه‌اش در هیچ کشور دیگری وجود ندارد.

مالکی در پایان تاکید کرد: کنفرانس امروز فرصتی تاریخی برای حل و فصل اوضاع دشواری است که جهان اسلام در حال حاضر با آن روبه‌روست.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.