هشدار مجید مجیدی به کشورهای اسلامی

۳۱فروردین۱۳،

«مجید مجیدی» از فیلمسازان کشورمان در سفر به استانبول در جلسه‌ای مطبوعاتی خطاب به رسانه‌ها گفت: کشورهای اسلامی نسبت به اهمیت سینما و تلویزیون غفلت کرده‌اند، ما در معرفی پیامبرمان به دنیای غرب شکست خورده‌ایم.

خبرگزاری فارس: «مجید مجیدی» از فیلمسازان کشورمان در سفر به استانبول در جلسه‌ای مطبوعاتی خطاب به رسانه‌ها گفت: کشورهای اسلامی نسبت به اهمیت سینما و تلویزیون غفلت کرده‌اند، ما در معرفی پیامبرمان به دنیای غرب شکست خورده‌ایم.

«مجید مجیدی» که در حال اتمام فیلم «محمد» (ص) است اواخر این هفته در یک کارگاه آموزشی در ترکیه شرکت کرده است.

او پس از شرکت در این کارگاه در جلسه مطبوعاتی خطاب به رسانه‌ها گفت: جهان اسلام از نقش سینما و تلویزیون غافل مانده است، در حالیکه ۲۵۰ فیلم دربارهٔ حضرت مسیح، ۱۲۰ فیلم دربارهٔ حضرت موسی، ۸۰ فیلم دربارهٔ پیامبران، ۴۰ فیلم دربارهٔ بودا ساخته شده می‌بینیم که تاکنون تنها یک فیلم «رسالت» دربارهٔ حضرت محمد، پیامبر اسلام، ساخته می‌شود، متاسفانه ما در معرفی پیامبرمان به جهان غرب شکست خورده‌ایم، در این مورد دشمنان، همچنان دشمنان ما باقی خواهند ماند.

«مجید» در ادامه افزود: فیلم «رسالت» (ساخته مصطفی العقاد) بیشتر بر جنگ‌های پیامبر اکرم تاکید دارد و این برای انتشار یافتن پیام برخواسته از روح اسلام کافی نیست زیرا طی سال‌های اخیرا اسلام هراسی به شدت در غرب افزایش یافته و مسلما تبعات بسیاری داشته است. من به عنوان یک فیلمساز احساس مسئولیت می‌کنم، ما دربارهٔ نمود اسلام واقعی در دنیای پیرامونمان با شکاف بزرگی روبرو هستیم، این شکاف باید پر شود.

«مجیدی» که هم‌اکنون در حال ساخت فیلمی با موضوع اسلام است، از این موضوع بسیار ابراز خوشنودی کرد و گفت: پیامبر اکرم خود در این پروژه رهنمونمان بود، این یک فرصت محسوب می‌شود، ما در این پروژه تمام توانمان را گذاشتیم، در ایران، ما مجبور به ساخت لوکیشن‌های عظیمی شدیم تا بتوانیم شهرهای مکه و مدینه را به خوبی تصویر کنیم و در این مورد از نظرات کارشناسان بسیاری استفاده کردیم، چهره پیامبر در این فیلم به هیچ‌عنوان تصویر نشده و به کرامات او بسیار پرداخته‌ شده است.


مجله اینترنتی برترین ها | پورتال خبری و سبک زندگی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.