هشدار مرکل به تل آویو در مورد حمله نظامی به ایران

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه ” بازلر زایتونگ” سوئیس اعلام کرد که صدراعظم آلمان  حدود ۱۰ روز پیش در تماسی تلفنی و محرمانه با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به وی درباره حمله نظامی این رژیم به تاسیسات اتمی ایران هشدار داده بود.

این روزنامه سوئیسی به نقل از روزنامه هاآرتض می نویسد : مرکل به این نکته اندیشده است  که اسرائیل باید فرصت بیشتری به جامعه جهانی برای تحریم ها و گفتگو با ایران دهد.

باسلر زایتونگ  با اعلام اینکه این سخنان نسبتا خشن مرکل نه تنها نظر دولت آلمان بلکه منعکس کننده نظر انگلیس ، فرانسه و دیگر کشورهای اروپایی نیز هست، تصریح می کند: مرکل خود را ناچار به برقراری این تماس با مقامات اسرائیل دید ، زیرا رسانه های اسرائیلی در آن زمان تبلیغات عظیمی را در مورد انجام حمله این کشور به تاسیسات اتمی ایران تا قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ، آغاز کرده بودند.

در ادامه این گزارش آمده است: برقراری تماس بین مقامات ارشد آلمان و اسرائیل در حال حاضر موضوع نایابی است. در دو ماه گذشته رابطه آلمان و اسرائیل در پی انتقاد مرکل از ادامه شهرک سازی این رژیم در اراضی مورد مناقشه این رژیم و تشکیلات خودگردان فلسطین به سردی گرائیده بود و نهایتا مرکل این تصمیم را گرفت تا این پیام روشن را به نتانیاهو دهد که آلمان علاقه مند  به گزینه حمله نظامی اسراییل بر علیه ایران نیست.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.