هشدار ناجا دربارهٔ کلاهبرداری از فعالان اقتصادی به بهانه «یارانه صنعت» +سند

اردیبهشت ۱۴۰۳

کلاهبرداران از فعالان اقتصادی خواسته اند مشخصات کامل یکی از حسابهای بانکی خود را از قبیل رمز دوم و شماره ccv2 را طبق فرم ارسالی تکمیل و فکس کنند و هدف از این اقدام خود را، اطمینان از واریز یارانه به حساب مذکور عنوان کرده اند!

به گزارش گروه وبگردی ممتاز نیوز، ظاهرا ماجرای کلاهبرداری و سوء استفاده از اطلاعات فعالان اقتصادی کشورمان تنها به موضوع جعل امضای محمد نهاوندیان رییس سابق اتاق ایران و رییس دفتر فعلی رییس جمهور کشورمان خلاصه نشده است و این بار، پای «یارانه صنعت» در میان است.

طبق قانون مصوب مجلس، تنها در سال اول اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها حدود ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان یارانه به بخش صنعت پرداخت می‌شد که بنا بر اعلام مسئولان دولت یازدهم و نمایندگان مجلس، این اتفاق نیفتاده است و این موضوع سبب ورود فشارهای بسیاری به بخش صنعت کشورمان شده است.

استقرار دولت تازه و بیان خبرهای دربارهٔ امکان پرداخت یارانه صنعت به واحدهای تولیدی، سوژه مناسبی برای کلاهبرداران و سوء استفاده کنندگان از کم اطلاعی بعضی فعالان اقتصادی، تولیدی و تجاری بوده تا این بار با بهانه ای تازه اقدام به خالی کردن حساب این اشخاص کنند.

نمونه فرم جعلی کلاهبرداران

به گزارش صبحانه، بر اساس نامه ای که توسط مسئولان نیروی انتظامی خطاب به تعدادی از مدیران دولتی ارسال شده، آمده است که کلاهبرداران با ارسال فرم هایی با آرم و سربرگ وزارت صنعت با موضوع جمع اوری اطلاعات صنعتگران، اعلام کرده اند که این فرم ها جهت آماده سازی زیر ساختهای پرداخت یارانه صنعت است و از مسئولان این واحدها خواسته شده است که مشخصات کامل واحد صنفی خود را در این فرم ها درج کنند.

همچنین در اقدامی سودجویانه، کلاهبرداران از فعالان اقتصادی خواسته اند مشخصات کامل یکی از حسابهای بانکی خود را از قبیل رمز دوم، شماره ccv2 و شماره کارت را طبق فرم ارسالی تکمیل و فکس کنند و هدف از این اقدام خود را، اطمینان از واریز یارانه به حساب مذکور عنوان کرده اند!

به نظر می رسد هوشمندی و سرعت عمل نیروی انتظامی در اعلام این موضوع به فعالان اقتصادی و مسئولان دولتی، بتواند جلوی سودجویی این کلاهبرداران یارانه ای را بگیرد و آنها را به مجازات اقدامات غیر قانونی شان برساند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.