هشدار هنیه به عباس “مراقب باش سفر اوباما درهای آشتی ملی را نبندد”

۱۹م اسفند ،

12-480.jpg

نخست وزیر دولت حماس از محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین درخواست کرد تا نسبت به سفر قریب‌الوقوع باراک اوباما به سرزمین‌های اشغالی هوشیار باشد و در را به روی آشتی ملی نبندد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، اسماعیل هنیه، اول وزیر دولت حماس در جریان ایراد خطبه‌های نماز جمعه گفت: در آستانه سفر باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا به فلسطین اشغالی، تجاوزات دشمن صهیونیستی علیه اسرای فلسطینی و تعرضات آن به معراجگاه نبی مکرم اسلام اوج گرفته است.

وی افزود: با توجه به سفرهای سابق مقام‌های آمریکایی به منطقه و آگاهی ما از نتایج آن‌ها، بر این باوریم که سفر قریب‌الوقوع اوباما هیچ یک از خواسته‌های ملت فلسطین را محقق نخواهد ساخت و به حل‌وفصل منازعه فلسطینیان با صهیونیست‌ها کمکی نخواهد کرد.

هنیه تاکید کرد: یکی از اهداف اوباما از این سفر به تعطیلی کشاندن برنامه آشتی ملی در جهت از سرگیری روند مذاکرات بیهوده میان این تشکیلات و دولت اسرائیل است.

وی خاطرنشان ساخت: ملت ما هرگز از سرگیری مذاکرات نافرجام و به بن‌بست رسیده میان تشکیلات رام‌الله و رژیم اشغالگر را قبول نخواهد کرد.

نخست وزیر دولت حماس، ملت فلسطین را به حرکت در راستای ساماندهی به وضعیت داخلی جهت حفظ و تقویت مولفه‌های قدرت و پایداری و پایان بخشیدن به توطئه‌های طرف‌هایی که مقدرات این ملت را به بازیچه می‌گیرند، فراخواند.

این رهبر فلسطین تصریح کرد: ما باید یک “راهبرد فلسطینی-عربی-اسلامی” مبتنی بر اصول و آرمان و مقاومت و تاریخ خود پی‌ریزی کنیم.

هنیه افزود: باید بساط مذاکرات سازش با رژیم اشغالگر را برچید چرا که مذاکره با آن‌ها چیزی جز وقت‌کشی نیست. فلسطینیان مرحله تازهی از رویارویی با رژیم اشغالگر قدس را تجربه می‌کنند؛ رژیمی که مسجد الاقصی را نشانه رفته است و سعی دارد با تمان توان و قدرت و امکانات و بهره‌گیری از هم‌پیمانی “آمریکایی صهیونیستی غربی” قدس را به شهر یهودی مبدل سازد و تمامی آثار و نشانه‌های آن را دگرگون سازد.

وی ضمن نثار سلام و درود به اسرای فلسطینی در داخل زندان‌های اسرائیل، به‌ویژه اسرای اعتصاب کننده غذا، بار دیگر بر پایبندی دولتش به تلاش در جهت آزادسازی تمامی اسرا تاکید کرد.

هنیه همچنین فرا رسیدن روز جهانی زن را به زنان فلسطینی تبریک گفت و افزود: زنان فلسطینی توانستند خود را با تحولات حاصله در حوزه‌های تربیت و جهاد وفق دهند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.