هشدار وزارت امنیت داخلی آمریکا درخصوص افزایش چشمگیر حملات سایبری

۲۴م دیماه ،

وزارت امنیت داخلی آمریکا اخطار داد با وجود افزایش حملات سایبری به زیرساخت‌های این کشور، واشنگتن برای پاسخ به آن‌ها از آمادگی مناسب برخوردار نیست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی راشاتودی، یکی از بخش‌های دفاع سایبری وزارت امنیت داخلی آمریکا در گزارش خود اعلام کرد وضعیت دفاع سایبری آمریکا نیاز به بهبود دارد.

در گزارش نظارتی مربوط به بخش ICS-CERT در وزارت امنیت داخلی آمریکا به نقل از کارشناسان سایبری فعال در دولت آمریکا عنوان شده که آنها تایید می‌کنند در حالی که حملات علیه بخش‌های حیاتی آمریکا در حال افزایش است، تعداد کسانی که از توانایی لازم برای پاسخ به این حملات برخوردار باشند کافی نیست.

این نهاد آمریکایی مدعی می‌شود بین اول اکتبر ۲۰۱۱ و سپتامبر سال قبل میلادی به دنبال گزارش شرکای صنعتی و مالکان شرکت‌ها ۱۹۸ اتفاق سایبری را پاسخ داده است. شبکه خبری سی.ان.ان تحلیل کرده که میزان این حوادث برای سال‌های ۲۰۱۲ ، ۵۲ درصد بیشتر از سال پیش از آن بوده است.

در ادامه گزارش نهاد ICS-CERT به نقل از آلن پالر، کارشناس امنیتی برجسته نقل شده است که در کل کشور آمریکا بیشتر از ۲۰ نفر وجود ندارند که بتوانند به مقابله با حمله اساسی به زیرساخت‌های سایبری آمریکا بپردازند.

این گزارش می‌افزاید: با ملاحظه صدها هزار مهندس فعال در بخش‌های نظامی،‌ خصوصی و دولتی، این تعداد از اشخاص به حدی غیر قابل باور کوچک است.

همچنین از حدود ۲۰۰ اتفاق گزارش شده به وزارت امنیت داخلی آمریکا چند مورد منجر به نفوذهایی شده‌اند. در گزارش مذکور آمده است در یکی از موارد این نفوذها یک تاسیسات تولید قدرت، کارکنان تاسیسات دریافتند بدافزاری که بر روی سیستم‌های آنها نصب شده بوده چنان پیچیده بوده که امکان بروز یک فاجعه واقعی برای کنترل نیروگاه‌ وجود داشته است.

با وجود آنکه وزارت امنیت داخلی آمریکا از نام بردن شرکت‌هایی که بر روی سیستم‌هایشان بدافزار یافت شده و یا به آنها حمله شده سرباززده اما عنوان می‌دارد که بخش‌های انرژی، آبرسانی، مخابرات و حمل و نقل در طول سال قبل میلادی در معرض حمله قرار داشته‌اند.

براساس این گزارش همچنین زیرساخت‌های هسته‌ای‌ آمریکا نیز در خطر حمله قرار دارند و در ۱۲ ماه قبل ۱۲حادثه سایبری نیز در مورد آنها شناسایی شده است.

نهاد ICS-CERT در حالی سال قبل میلادی ۱۹۸ اتفاق سایبری شناسایی کرده که در سال ۲۰۰۹ این رقم تنها ۹ مورد بوده است، و میزان حملات سایبری در سال ۲۰۱۲ نمایانگر یک روند اخطار دهنده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.