هشدار پلیس استرالیا در مورد استفاده از نقشه های گوگل و اپل

۲۶م آذر ، [unable to retrieve full-text content]

چند روز پیش پلیس استرالیا در مورد استفاده از نقشه اپل برای توریست‌ها اخطار داده بود و گویا این اخطار پس از عرضه نقشه گوگل برای iOSهم تکرار شده است و هر دو نقشه سببات نگرانی پلیس استرالیا را برای توریست‌ها فراهم کرده است.

پلیس ویکتوریا در استرالیا هفته قبل در مورد استفاده از نقشه اپل اخطار داد. این اخطار از آنجا شکل گرفت که در نقشه اپل، شهر ویکتوریا ۷۰ کیلومتر از محل واقعی خود دورتر نشان داده شده است. بسیاری از توریست‌هایی که برای رسیدن به مقصد از این نقشه استفاده کرده بودند، اشتباه به محل دیگری رسیده  بودند. از آنجایی که نقشه گوگل در iOSحذف شد و با نقشه های خود اپل جایگزین شد، اشتباهات بسیار بسیار این نقشه سبب عذرخواهی تیم کوک نیز شد.

اما گویا این ماجرا برای نقشه گوگل نیز که به تازگی عرضه و با استقبال بسیار خوب کاربران iOSنیز مواجه شده، تکرار شده است.

پلیس Colacدر غرب ملبورن در مورد اشتباهی که در نقشه گوگل در مورد یک جاده یک طرفه وجود دارد، به کاربران اخطار داده است. گویا برنامه به رانندگان پیشنهاد می‌کند که از جاده Great Ocean  برای رسیدن به مقصد استفاده کنند که این جاده علاوه بر یک طرفه بودن، برای ترافیک بسیار هم ساخته نشده است. همچنین اتوبوس‌های توریستی که از جاده Wild Dogاستفاده می‌کنند نیز در خطر می باشند.

البته یکی از سخنگوهای گوگل در این مورد اظهار نظر کرده است که نقشه گوگل تنها زمانی این جاده را پیشنهاد می‌کند که کاربر، محلی را برای رسیدن به مقصدی در همان جاده جستجو کند و در غیر این حالت برنامه دچار خطا نیست.

نکته جالب توجه در مورد نقشه گوگل که تنها چند روز از ارائه آن برای iOSگذشته است، کسب رتبه اول برنامه‏های محبوب در App Store است. این برنامه در همین چند روز با استقبال بسیار خوبی کاربران iOSمواجه شده است. اما اگر مشکلات نقشه گوگل هم مانند نقشه اپل بسیار باشد، چه بسا که مدیران گوگل نیز مجبور به عذرخواهی در مورد اشتباهات نقشه خود شوند.

 

منبع: Tom's Guide


آی کلاب
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.