هشدار پلیس فتا در خصوص پیامک‌های دروغین

۰۳م آذر ،

003.bmp

پلیس فتا به هموطنان پیشنهاد کرد که نسبت به پیامک‌های دریافتی از اشخاص ناشناس هوشیارتر بوده و اطلاعات محرمانه خود را در اختیار آنها قرار ندهند.

به گزارش سرویس «انتظامی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که در دنیای امروز بعضی اشخاص فرصت‌طلب و سودجو با استفاده از سادگی و عدم‌اطلاع شهروندان و سوءاستفاده از امکانات موجود و شگردهای مختلف اقدام به کلاهبرداری و سرقت اطلاعات محرمانه هموطنان می‌کنند.

برهمین اساس پلیس فتا در این راستا به هموطنان اخطار داد: اخیراً کلاهبرداران با ارسال پیامکی با عنوان اینکه شما در قرعه‌کشی برنده کمک هزینه سفر زیارتی شده‌اید از هموطنان خواست تا با ارسال مشخصات شناسنامه‌ای و کدملی خود به شماره اعلامی جوایز خود را دریافت کنند که با این روش از هویت و اطلاعات شخصی مردم برای کلاهبرداری‌های اینترنتی و بانکی سوءاستفاده می‌کنند.

پلیس فتا در پایان به هموطنان پیشنهاد‌کرد: از افشای اطلاعات شخصی خود به دیگران اجتناب کرده و در صورت دریافت اینگونه پیامک‌ها، حتماً از صحت و سقم آن از طریق مراجع ذی‌ربط مطمئن شده و سپس اطلاعات لازم را ارسال کنید.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.