هشدار: کاهش ۵۲ درصدی گونه های حیوانی در ۴۰ سال گذشته

بر اساس این گزارش کاهش جمعیت آبزیان آب شیرین در طی ۴۰ سال ۷۶ درصد بوده است.گونه های حیوانی در ۴۰ سال گذشته ۵۲ درصد کاهش جمعیت داشته اند.

به گزارش گروه وبگردی ممتازنیوز،صندوق حیات وحش جهانی با انتشار گزارشی از کاهش چشمگیر جمعیت حیوانات و وحوش در طی دهه های گذشته خبر داد.صندوق “حیات وحش جهان” (world wildlife fund =wwF) با انتشار گزارشی با اعلام هشدار از کاهش چشمگیر گونه های حیوانی از کاهش ۵۲ درصدی جمعیت وحوش  اعم از پرندگان، پستانداران و خزندگان در ۴۰ سال گذشته خبر داده است.

بر اساس این گزارش کاهش جمعیت آبزیان آب شیرین در طی ۴۰ سال ۷۶ درصد بوده است.

در این گزارش همچنین اشاره شده ماهیگری های غیر اصولی و گسترده امکان باروری و تولید نسل ماهی ها را در خطر قرار داده و بریدن درخت های به صورت بسیار گسترده پیش از رسیدن به زمان لازم بریدن آنها ، اکوسیستم طبیعت را در کره زمین در معرض تهدید جدی قرار داده است.

در گزارش صندوق حیات وحش جهانی که تحقیقات آن  به صورت مشترک با انجمن جانور شناسی لندن  صورت گرفته بر این نکته تاکید شده که تغییرات اقلیمی تاثیراتی جدی بر زیست گونه های جانوری در ۴ دهه گذشته (۱۹۷۰-۲۰۱۰) در زمین داشته است.

این گزارش نسبت به تاثیرات تغییرات اقلیمی بر حیات گونه های جانوری و تغییر اکو سیستم طبیعت هشدار داده شده است. این گزارش همچنین به قطع درختان جنگل ها و استفاده بی رویه از منابع طبیعی و تولید گاز کربن و افزایش دمای زمین به عنوان تهدیدات جدی توجه کرده است.

در این گزارش به قطع درختان جنگل های غرب آفریقا اشاره شده و افزوده شده است در اثر این اقدام در ۴ دهه گذشته بیش از ۶درصد از جمعیت فیل های این منطقه از بین رفته اند.

در این گزارش وضعیت  بیش از ۱۰ هزار گونه جانوری در فاصله دهه های ۱۹۷۰ تا ۲۰۱۰ مورد مطالعه قرار گرفته است.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.