هفتمی در آسیا نتیجه بی پولی، بی برنامگی و بی تجربگی است

۲۷م اسفند ،

در این که کسب مدال در مسابقات آسیایی کار آسانی نیست، شکی وجود ندارد اما بوکس کشورمان با این جوانان با استعدادش می توانست جایگاهی به مراتب بهتر از رتبه هفتم آسیا کسب کند.

به گزارش خبرنگار ورزشیممتازنیوز، در حالی که انتظار می رفت تیم بوکس جوانان کشورمان در مسابقات آسیایی خوب کار کند متأسفانه شرایطی به وجود آمد و عواملی دست به دست هم دادند که کاروان اعزامی بوکس کشور تنها به مدال بسنده کند. مشکلات بوکس، قدیمی تر از این حرفهاست.

مشکلاتی که ریشه اغلب آنها، مسایل مادی است، کمبود بودجه و بی پولی هم در فدراسیون و هم در هیئت های بوکس، به وفور دیده می شد.

اعزام همین تیم بوکس جوانان کشور به مسابقات آسیایی خود با مشکلاتی بسیاری همراه بود.

در ابتدا قرار بود ۱۰ بوکسور به مسابقات اعزام شوند ولی مشکلات مالی به حذف یک بوکسور انجامید.

چندی بعد تعداد بوکسوران حتی به ۷ نفر هم رسید. اما هیئت های بوکس دو استان حاضر شدند با کمک خود بوکسورانشان هزینه شرکت آنها در مسابقات را بپردازند تا تعداد بوکسوران اعزامی به مسابقات به ۹ نفر برسد. بر این اساس، هومن طوقانی در وزن ۴۹ کیلوگرم،ارسلان عبدالهی در وزن ۵۶ کیلوگرم، هادی ماکویی در وزن ۶۰ کیلوگرم، احسان خدایاری در وزن ۶۴ کیلوگرم، ساسان زیبرم در وزن ۶۹ کیلوگرم، مبین کهرآزه در وزن ۷۵ کیلوگرم، سیاوش امیدی در وزن ۸۱ کیلوگرم، سینا قلعه بندی در وزن ۹۱ کیلوگرم و میلاد روشن زاده نیز در وزن ۹۱+ کیلوگرم، در تاریخ ۲۰ اسفند به مسابقات اعزام شدند.
۶ بوکسور به سادگی حذف شدند و تنها ۳ بوکسور شانس مدال دارند.

جالب ترین مدال کشورمان، مدال سینا قلعه بندی بود، قلعه بندی در دور اول به قرعه استراحت خورد و در دور دوم با بوکسور ازبک مسابقه داشت که باخت ولی با این وجود برنز گرفت.

برنز دیگر توسط مبین کهرآزه در وزن ۷۵ کیلوگرم گرفته شد. وی در مصاف با بوکسور چینی وی را شکست داد ولی در مبارزه با بوکسور ازبک شکست خورده و برنز گرفت.

پرافتخارترین بوکسور کشورمان سیاوش امیدی بود که به فینال راه پیدا کرد ولی سرانجام با شکست مقابل مشت زن قزاقستانی مدال برنز بسنده کرد.

مشت زنان جوان کشورمان استعدادهای بسیار خوبی داشتند.آنها قبلا در مسابقات جهانی بوکس نیز عملکرد قابل قبولی داشتند.

باید قبول کرد که بی تجربگی و عدم حضور در مسابقات برون مرزی و اردوهای خارجی نوعی از ناآشنایی در بوکسوران به وجود آورد. بسیاری از مشت زنان برای اولین بار حضور در یک تورنمنت خارجی را تجربه کردند.

این درحالی بود که حریفان آنها در شرایط متفاوتی قرار داشتند، آنها با تجربه های سنگینی پا در این میدان آسیایی گذاشته بودند و طبیعی است که کسب مدال از آنها کار دشواری باشد.

یکی از علل دیگر که می تواند به عنوان عامل اثرگذارنده منفی در نتایج تیم ملی بوکس عنوان شد عدم برنامه ریزی درست و اصولی است، بوکسوران ما تنها چند ساعت قبل از آغاز مسابقات به”سوبیک بی” رسیدند و خستگی ناشی از سفر نیز کار آنها را دشوار کرد.

هفتمی در آسیا رتبه بسیار بدی نیست اما برای تیمی با این پتانسیل مطلوب به نظر نمی رسد./آق


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.