هفته درخشش هنر ایران

جام جم آنلاین: این روزها در اخبار حوزه هنرهای تجسمی از حضور و درخشش هنرمندان کشورمان در دیگر کشورها خبرهای خوشی به گوش می‌رسد که مایه دلگرمی می‌شود.

یکی از برنامه‌هایی که درباره هنر ایران در حال برگزاری است، نمایش «افق‌های جدید مینیاتور معاصر ایرانی» در سوئیس است. این نمایشگاه که هنر معاصر خاورمیانه را در معرض دید قرار می‌دهد، با آثاری از چهار هنرمند ایرانی در گالری «کاشیا هیلده برند» زوریخ برپا می‌شود. این نمایشگاه از نهم شهریور در سوئیس افتتاح شده است و تا پانزدهم مهر ادامه خواهد داشت.

در این نمایشگاه مجموعه عکس‌هایی از سودی شریفی در کنار آثار بابک کاظمی از مجموعه «خروج فرهاد و شیرین» به نمایش درآمده است. نگارگری‌های معاصر فرح اصولی نیز در کنار مجموعه رباعیات امیر فرهاد در این نمایشگاه گردآوری شده است.

همچنین شیما فریدنی، از هفدهم شهریور با شرکت در پنجمین دوسالانه بین‌المللی پکن که با شعار «آینده و واقعیت» نماینده هنر نسل جوان ایران در این جشنواره است.

یک اثر نقاشی از شیما فریدنی به نام «آینه» که براساس نشانه‌شناسی دنیای ذهنی هنرمند و نگرش زنانه نسبت به زندگی خلق شده است، برای شرکت در پنجمین دوسالانه پکن از سوی هیات داوران پذیرفته شده است.

با انتخاب شیما فریدنی از سوی پنجمین دوسالانه پکن، این هنرمند در کنار تارا بهبهانی دومین هنرمند ایرانی است که امسال از ایران در این دوسالانه حضور دارند.

اثر تارا بهبهانی نیز با عنوان «تولید انبوه» درباره کارخانه تولید انسان است که به دست خود انسان‌ها ساخته شده است.

همچنین محمود آزادنیا و علیرضا پاکدل دو کاریکاتوریست مشهدی توانستند جوایز برتر دو بخش کارتون و کاریکاتور جشنواره AYACC چین را از آن خود کنند.

به طور قطع حضور هنرمندان کشورمان در عرصه‌های بین‌المللی سبب می‌شود تا هنر ایرانی به هنرمندان و علاقه‌مندان سایر کشورها شناسانده شود. از سوی دیگر، حضور هنرمندان کشورمان تجربه آنها را ارتقا می‌دهد.

همین تجربه باعث می‌شود هنرمندان ایرانی در بازگشت از جشنواره‌های مختلف هنری تجربیات خود را در آثار بعدی به کار بگیرند و این امر سبب ارتقای سطح آثار هنری در داخل کشور می‌شود.

اعظم راستی -‌ جام‌جم


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.