هفته دوم مهرماه برندگان جایزه نوبل مشخص خواهدشد

طبق بیانیه رسمی وبگاه جوایز نوبل مراسم اعلام برندگان از ۳ تا ۱۰ اکتبر ۲۰۲۲ میلادی (۱۱ تا ۱۸ مهر ۱۴۰۱ شمسی) برگزار می‌شود.

هفته دوم مهرماه برندگان جایزه نوبل مشخص خواهدشد

به گزارش ممتاز نیوز، قرار است از برندگان برای شرکت در هفته نوبل که در ماه دسامبر و در استکهلم برگزاری می‌شود، دعوت شود.
طبق این بیانیه برنده جایزه نوبل ۲۰۲۲ پزشکی را در روز سوم اکتبر (۱۱ مهر) اعلام شود. همچنین روز ۴ اکتبر (۱۲ مهر) برنده جایزه نوبل فیزیک و ۵ اکتبر (۱۳ مهر) برنده جایزه نوبل شیمی در سال ۲۰۲۲ میلادی اعلام می‌شوند.
در سال گذشته میلادی انستیتو کارولینسکا در استکهلم، دیوید جولیوس و آردم پاتاپوتیان را به عنوان برنده نوبل پزشکی سال ۲۰۲۴ میلادی اعلام کرد. این محققان برای اکتشاف بخش جدیدی از گیرنده‌های دما و لامسه در بدن انسان برنده نوبل پزشکی شدند.
همچنین شیوکورو مانابه از آمریکا و کلاوس هاسلمن از آلمان و جورجیو پاریسی از ایتالیا به عنوان برندگان جایزه فیزیک نوبل ۲۰۲۴ معرفی شدند. نیمی از این جایزه به مانابه و هسلمن و نیم دیگر آن به پاریسی تعلق دارد. هر سه دانشمند برای کمک‌های پیشگامانه برای درک ما از سیستم‌های پیچیده فیزیکی برنده جایزه نوبل شدند.
در کنار آن‌ها بنیامین لیست آلمانی و دیوید مک میلان بریتانیایی – آمریکایی برنده جایزه نوبل شیمی ۲۰۲۴ میلادی شدند. آن‌ها برای توسعه ارگانوکاتالیز نامتقارن این جایزه را دریافت کردند.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.