هفته فرهنگی دردانشگاه خواجه نصیر برگزار می‌شود/افتتاح «کتابخانه باز» و «باشگاه آزاداندیشی»

۰۵م اسفند ،

1001-4.jpg

مدیر امور اجتماعی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی از برگزاری هفته فرهنگی این دانشگاه برای اولین بار در میان دانشگاه‌های تهران خبر داد.

سعید رعیتی در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی اولین دانشگاه در تهران است که اقدام به برگزاری هفته فرهنگی کرده است، گفت: قرار است در این هفته ۲۰ اقدام فرهنگی در این دانشگاه انجام شود.

وی در تشریح برنامه‌های هفته فرهنگی این دانشگاه به افتتاح «کتابخانه باز» اشاره و بیان کرد: در این کتابخانه دانشجویان برای تحویل کتاب نیازی به طی کردن پروسه اداری ندارند. در حال حاضر ۳۰۰۰ جلد کتاب برای این کتابخانه از طریق فراخوان تهیه شده که امکان افزایش آن تا سقف ۲۰ هزار جلد وجود دارد.

مدیر امور اجتماعی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با بیان اینکه نزدیک به یک سوم دانشجویان این دانشگاه در خوابگاه‌ها سکونت دارند، اظهار کرد: سعی شده است برنامه‌هایی برای دانشجویان خوابگاهی از جمله انتخابات شورای فرهنگی خوابگاه، بازدید مسوولان دانشگاه از خوابگاه‌ها، برگزاری کارگاه و نمایشگاه‌هایی در مورد سلامت و مبارزه با مواد مخدر و اجرای پروژه افکارسنجی دانشجویی در نظر گرفته شود تا نیازهای دانشجویان رصد شود.

رعیتی از برگزاری کرسی آزاداندیشی با عنوان “نقش دلار در اقتصاد ایران” طی این هفته خبر داد و گفت: قرار است باشگاه آزاداندیشی این دانشگاه افتتاح شود که حلقه‌ای است بین دانشجویان و هیات کرسی‌های آزاداندیشی که دانشجویان می‌توانند در آن فعالیت داشته و تقاضاهای خود برای برگزاری کرسی‌ها را اعلام کنند.

وی با اشاره به افتتاح دبیرخانه “نماز و نیایش”، بیان کرد: قرار است جلساتی تحت عنوان جلسات “اخلاق” با حضور بزرگان حوزه برگزار شود.

به گفته مدیر امور اجتماعی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی، یکی دیگر از برنامه‌های این هفته فرهنگی احداث پایگاه اینترنتی فرهنگی “اساتید” است که فعالیت‌های فرهنگی اساتید در آن به ثبت می‌رسد و اساتید می‌توانند با وارد کردن فعالیت‌های فرهنگی خود در آن، امتیازاتی را کسب کنند.

به گزارش ایسنا، از دیگر برنامه‌های فرهنگی این دانشگاه در هفته فرهنگ می‌توان به برگزاری اولین جشنواره نمایشنامه‌خوانی کانون تئاتر دانشگاه، برگزاری مسابقات قرآن دانشجویان، جلسه هم‌اندیشی اساتید با موضوع “رسانه مجازی” و افتتاح دفتر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه اشاره کرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.