هفته کاهش بلایای طبیعی؛ فرصتی برای آگاهی رساندن به مردم و مسولان

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

رئیس کارگروه مخاطرات زلزله کمیته بحران و پدافند غیر عامل خراسان رضوی تاکید کرد:

رئیس کارگروه مخاطرات زلزله، لغزش لایه های زمین، ابنیه و ساختمان ؛ از زیر مجموعه های کمیته بحران و پدافند غیر عامل استان خراسان رضوی بر فعالیت بیشتر این کارگروه در زمینه های تحقیقاتی و آموزشی تاکید کرد.

به گزارش ممتاز به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی استان خراسان رضوی، علیرضا خجسته، مدیر فنی و اجرایی اداره کل راه و شهرسازی استان در جریان برگزاری جلسه این کارگروه در راستای برنامه ریزی ویژه هفته کاهش بلایای طبیعی با بیان این مطلب خاطرنشان کرد: اساس فعالیت های این کارگروه در بررسی چالشها و خطرات بلایای طبیعی از جمله زلزله بر ساختمان ها، تاسیسات و ابنیه شهری ویافتن راهکارها لازم وکاربردی برای مقابله با این تهدیدهاست. لذا شایسته است در هفته کاهش بلایای طبیعی بیشترین فعالیت کارگروه بر ارائه نتایج تحقیقات در این زمینه معطوف شود.

رئیس کارگروه مخاطرات زلزله، لغزش لایه های زمین، ابنیه و ساختمان کمیته بحران و پدافند غیرعامل خراسان رضوی این هفته را فرصتی مغتنم برای آگاهی رساندن به مردم و مسئولان در خصوص اثرات غیرقابل جبران بلایای طبیعی دانست و تاکید کرد: فعالیت بیشتر، ارائه آموزش های لازم و جلب توجه هر چه بیشتر اقشار جامعه در خصوص روش ها و امکانات پیشگیری از حوادث متاثر از بلایای طبیعی می بایست در اولویت برنامه های تمام دستگاه ها قرار گیرد.
وی با قدردانی از جدیت اعضای این کارگروه در تنظیم شرح وظایف و ارائه خدمات تخصصی خواستار تمرکز بیشتر بر امور تحقیقاتی در راستای کاهش خطرات و سوانح شد.

بررسی فعالیت ها واقدامات ویژه کارگروه در طول هفته کاهش بلایای طبیعی، برنامه ریزی جهت حضور در برنامه های آموزشی این هفته و چگونگی ارائه نتایج تحقیقات کارگروه از موضوعات اصلی این جلسه بود.

همچنین برگزاری یک مانور آموزشی توسط یکی از دستگاه های عضو کارگروه بر اساس تاکتیک ها و راهکارهای مصوب کارگروه از در این جلسه به تصویب رسید.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.