هفته هنر مازندران باحضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح شد

به گزارش شامگاه خبرنگار فرهنگی ایرنا،این مراسم لحظاتی پیش در فرهنگسرای نیاوان به همراه کاران شادمانه برکت و شکر توسط گروه آیینی پارپیرار آغاز شد.

در این مراسم علاوه حسینی وزیر ارشاد،ˈسید علی اکبر طاهاییˈ، استاندار مازندران، حمید شاه آبادی معاون هنری وزارت ارشاد و جمعی از مسوولان فرهنگی و هنری و گروهی از هنرمندان و مردم این خطه حضور دارند.

در این هفته ، غرفه‌های آثار هنری و صنایع دستی، مطبوعات، ساخت ساز، معرفی مشاهیر استان و غذاهای محلی استان مازندران در فضای باز فرهنگسرای نیاوران برپا است.

همچنین یک غرفه با موضوع دفاع مقدس پذیرای بازدیدکنندگان است.

فضاسازی بومی با استفاده از کلبه های مختلفی که در کوه ها و دشت ها، شالیزارها و دامداری های استان دیده می شوند، از جمله برنامه های هفته هنر استان مازندران به شمار می رود.

اجرای موسیقی محلی با رنگ بندی‌های مختلف شامل تک نوازی و گروه نوازی با سازهای کوبه ای و بادی ، برگزاری آیین‌های نمایشی خاص استان مازندران مانند ˈرقص برنجˈ و ˈعروس برانˈ در جدول برنامه‌های این هفته هنری قرار دارد.

در بخش گالری نیز ۱۵۰ تابلوی هنری و ۲۰ اثر حجمی گوشه هایی از ذوق و مهارت هنرمندان این استان هنر پرور را به نمایش گذاشته شده است.

اجرای نمایش آیینی صیادی ، تجلیل از شخصیت های هنری و هنرمندان این خطه،سخنرانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و استاندار مازندران از جمله برنامه آیین افتتاحیه است.

هفته هنر استان‌ها با حمایت معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سال گذشته در تهران به منظور آشنایی بیشتر با فرهنگ و هنر استان‌های مختلف کشور برگزار و با استقبال خوبی مواجه شده است.

فراهنگ ** ۱۳۵۵ **۱۹۱۷

انتهای پیام /*


www.irna.ir
منبع:ایرنا
بازنشر: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.