” هفته کتاب ” فرصتی برای ارزیابی فعالیت‌های ادبی در طول سال باشد

۲۱ آبان ،

نویسنده “حافظ هفت” گفت: بسیار مهم است که خروجی فعالیت‌های فرهنگی و ادبی در طول سال، از نظر مالکنظران و اشخاصی که با آن سروکار دارند، کارشناسی و آسیب شناسی شود.

به گزارش تفسیری باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد اطلاع رسانی بیستمین دوره هفته کتاب؛ اکبر صحرایی، نویسنده کتاب “حافظ هفت” در گفت‌وگو با ستاد اطلاع‌رسانی بیستمین دوره هفته کتاب، درباره این اتفاق فرهنگی اظهار کرد: برای برگزاری هفته کتاب باید هدف گذاری و نقشه راهی تعریف شود. قرار دادن مناسبت های مختلف همچون هفته کتاب برای رواج و تبلیغ کتاب و کتابخوانی در صورتی که با هدف‌گذاری صحیحی همراه باشد، تاثیرات بسزایی در رشد سرانه کتابخوانی خواهد داشت.
وی با تاکید بر اینکه “هفته کتاب” فرصت مناسبی برای تجمیع نظر و عقاید مالکنظران در زمینه کتاب است، گفت: در این جهت می‌توان به بهانه برگزاری هفته کتاب، همایش هایی برگزار کرد تا نویسنده ها، ناشران، مالکنظران به همراه مخاطبان گردهم آیند و برآیند فعالیت هایی که در طول سال در حیطه کتاب و رشد و ارتقای آن به انجام رساندند را به نقد و بررسی گذارند.
صحرایی افزود: این برنامه باید به صورتی برگزار شود که هفته کتاب، به عنوان فینال یک جشنواره، برای رونمایی یا معرفی برگزیدگان فعالیت های این حوزه قرار داده شود.
این نویسنده خاطرنشان کرد: بسیار مهم است که خروجی فعالیت‌های فرهنگی و ادبی در طول سال، از نظر مالکنظران و اشخاصی که با آن سروکار دارند، کارشناسی و آسیب شناسی شود.
گفتنی است؛ بیستمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار “یادگار ماندگار” از ۲۰ تا ۲۷ آبان‌ماه سال جاری در سرتاسر کشور برگزار می‌شود./ص


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.