هفت اجرا برای سه نمایش در فرهنگسرای تهران

جام جم آنلاین: سه کار نمایشی برگزیده فرهنگسرای تهران در قالب هفت اجرا در نخستین دوره جشنواره «تئاتر شهر» حضور یافته است.

به گزارش روز دوشنبه جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای تهران، «دنده خلاص»، «مراد و کوزه شکسته» و «شهر من» سه کار برگزیده گروه های نمایشی فرهنگسرای تهران در نخستین دوره جشنواره «تئاتر شهر» هستند که به ترتیب در بخش نمایش های خیابانی ، کودک و نوجوان و نمایش های صحنه ای نخستین دوره این جشنواره، فرصت اجرا یافته اند.

بر اساس این گزارش، نمایش «دنده خلاص» که نخستین اجرای خود را در پارک اندیشه داشته ، ۱۸ اردیبهشت (امروز) ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه در پارک شفق اجرا خواهد داشت.

نمایش «دنده خلاص» کاری از حسن نجفی است که به صورت بی کلام و گاهی به صورت آوا اجرا می شود و مراحل مختلف زندگی انسان از تولد تا مرگ را به شیوه ای بدیع و نمایشی به شکل «بازی در بازی» ارائه می نماید.

نویسندگان این اثر: مهدی غلامی و مهرداد خورشیدی و بازیگران آن: شاهد پیوند، میثم فراهانی و حسین نجفی، طراح و ساخت ماسک: مهدی غلامی و مشاور کارگردان: شاهد پیوند، هستند.

این گزارش می افزاید:«شهر من» نیز که در فرهنگسرای امید اجرا می شود ، ساعت ۱۹ دوشنبه ۱۸ اردیبهشت (امروز) و ساعت ۱۹ روز چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت اجرای دوم و سوم خود را خواهد داشت.

«شهر من» پذیرفته شده در بخش نمایش های صحنه ای و کاری از گروه نمایش نابینایان است که  طراح ، نویسنده و کارگردان آن سید محمد رضوی ، بازیگران:سید مهدی محمودی، محمد قیصری پور، محمد رضا ربیعی، عصمت امیر احمدی ، سید محمد رضوی و محمد مسلمی دوست ، دستیار کارگردان: میثم فراهانی ، طراح صحنه: سید محمد رضوی و مشاور کارگردان: شاهد پیوند است.

نمایش «شهر من» داستان نویسنده ای است که در فضایی شاعرانه به مشکلات عبور و مرور کم بینایان فکر می کند و تصویر ذهنی این نویسنده به شکل نمایشی به اجرا در می آید.

همچنین «مراد و کوزه شکسته» پذیرفته شده در بخش مسابقه کودک و نوجوان نیز روز جمعه ۲۲ اردیبهشت در قالب دو اجرا در  ساعات ۱۶ و ۱۸:۳۰ دقیقه در فرهنگسرای شفق به روی صحنه خواهد رفت.

«مراد و کوزه شکسته» محتوایی اخلاقی دارد و ماجرای شاگرد کوزه گری است که دلش می خواهد هر چه زودتر کوزه گری را یاد بگیرد و به خاطر بی احتیاطی یک کوزه را می شکند.

اهالی روستا به جای اینکه به او کمک کنند به او پول می دهند تا کوزه ای بخرد و جایگزین کوزه شکسته کند. مراد با خودش فکر می کند که با روش ترحم طلبی می تواند برای خود کار جدیدی دست و پا کند، غافل از اینکه شهر قوانینی دارد که اجازه این کارها را به مراد نمی دهد و مراد در آخر تصمیم می گیرد به روستا برگردد و از راه سالم پول بدست بیاورد.

نویسنده «مراد و کوزه شکسته»: سیما رحمانی ، کارگردان: هادی شیرمحمدی ، بازیگران: غفار تقی خانی ، هادی شیرمحمدی ، فاطمه نصرتی ، آرش ممشلی ، حامد پنجابی ، مهتاب شکری و علی مشایخی،  دستیار کارگردان: حامد پنجابی ،  مشاور کارگردان:  شاهد پیوند ، طراح صحنه: مهدی یوسفیان ، طراح لباس: حسین شیرمحمدی ، مدیر صحنه: میثم فرهانی ، گریم: هادی فکری و موسیقی نمایش: حسن مصطفی پور و عرفان ناظم زاده هستند.

نخستین جشنواره «تئاتر شهر» به همت معاونت هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از ۱۴ اردیبهشت در سطح بوستان ها و فرهنگسراهای شهر تهران آغاز شده و مراسم اختتامیه آن ساعت ۱۶ روز شنبه ۲۳ اردیبهشت در سالن اصلی تئاتر شهر برگزار خواهد شد.

گفتنی است؛ کانون نمایش فرهنگسرای تهران به نشانی انتهای بزرگراه حکیم غرب ، سه راه دهکده المپیک ، پشت دبیرستان سپیده کاشانی ، خیابان ساحل ، بوستان باغ نو و با شماره تماس ۴۴۱۴۳۷۸۰ میزبان تمامی علاقمندان به هنر نمایش است.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.