هفت خرداد ماه آخرین زمان دریافت آثار جشنواره بین‌المللی ˝بسم‌الله˝

۱۵اردیبهشت،

در دو رشته گرافیک و تصویرسازی ؛

دهمین جشنواره بین‌المللی ˝بسم‌الله˝ در دو رشته گرافیک و تصویرسازی همزمان با ماه مبارک رمضان برگزار می‌‌شود که هنرمندان می‌توانند تا ۷ خردادماه آثار گرافیک و تصویرسازی خود را ارسال کنند.

به گزارش هنرنیوز به نقل از روابط عمومی جشنواره بین‌المللی “بسم‌الله”، بنابر فراخوان دهمین دوره جشنواره، این رقابت هنری با هدف ایجاد زمینه‌ای مناسب برای ارتباط فرهنگی و تبادل تجربه‌های هنری میان هنرمندان جوامع اسلامی و سایر ادیان توحیدی، بسترسازی برای حضور هنرمندان سراسر جهان در عرصه قرآنی و ارائه و رقابت همزمان آثار آنان، ارج نهادن به تلاش‌های خلاقانه هنرمندان در عرصه هنرهای معنوی، شناسایی آثار برتر جهت حضور در مجامع ‌هنری بین‌المللی، تقویت بنیان‌های هنری در عرصه‌های قرآنی و ایجاد زمینه مناسب برای حضور همزمان اساتید صاحب‌نام عرصه گرافیک معاصر ایران و هنرمندان جوان علاقه‌مند برگزار می‌شود.

جشنواره بسم‌الله در دو رشته گرافیک شامل دو گرایش پوستر و لوگوتایپ با موضوع آیه بسم‌الله، اسماء‌الحسنی و اسماء متبرکه و رشته تصویرسازی با دو موضوع قصص قرآنی و آداب و رسوم و سنت‌های کشوری که در آن زندگی می‌کنید، برپا می‌شود.

نمایشگاه این دوره از جشنواره در دو بخش همگانی و افتخاری برگزار می‌شود که بخش نمایش همگانی همه آثار منتخب از سوی کمیته انتخاب را در برمی‌گیرد و در بخش نمایش افتخاری، آثار مهمانان مدعو و اساتید پیشکسوت خوشنویسی با موضوع آیه مبارک بسم‌‌الله به نمایش در می‌آید.

براساس فراخوان دهمین جشنواره بین‌المللی بسم‌الله، آثار ارسالی به این رقابت هنری باید از سال هجری شمسی (۲۰۱۲میلادی) به بعد خلق شده باشند و هیچ‌کدام از آثار نباید تاکنون در مسابقات و یا دوسالانه‌های داخلی و خارجی شرکت داده شده باشد.

زمان ارسال آثار به دهمین دوره جشنواره بسم الله تا ۷ خرداد ماه سال ۹۲ اعلام شده است. ضمن اینکه داوری آثار، ۱۷ خرداد‌ماه خواهد بود و در ایام تیر و مرداد همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان آثار برگزیده این جشنواره به نمایش عموم درخواهد آمد.

دبیر جشنواره بخش گرافیک فریدون مردانی، دبیرجشنواره بخش تصویرسازی ارمغان رحما‌ن‌پور و دبیر بخش خوشنویسی کاوه تیموری می باشند و آثار برگزیدگان دهمین جشنواره بسم‌الله به ‌صورت دوره‌ای در مجامع هنری و بین‌المللی به نمایش گذاشته می‌شود.

انتهای پیام/۳۱


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.