هفت دانشگاه علوم پزشکی حاوی اورژانس هسته ای می باشند

به گزارش تفسیری ممتاز نیوز به نقل از ممتاز نیوز در تاریخ شنبه ۱۳م آبان ۹۱،
ممتاز نیوز: رییس اورژانس کشور گفت: آمادگی مقابله با حوادث هسته ای را خارج از محیط شهری داریم.

دکتر غلامرضا معصمومی در گفت و گو با پانا از توسعه اورژانس هسته ای خبر داد و اعلام نمود: ۷ دانشگاه علوم پزشکی به شکل مستقیم درگیر مباحث اورژانس هسته ای می باشند. همچنین همهی بیمارستان های کشور آمادگی مقابله با مصدومین احتمالی حوادث هسته ای را دارند.

وی ادامه داد: طرح اورژانس هسته ای در چند فاز رو به جلو پیش می رود. در مرحله اول بحث آموزش های فنی و تدوین درس نامه هایی به منظور مقابله با حوادث هسته ای و ساماندهی سریع مصدومان احتمالی است. در همین جهت اورژانس کشور با سازمان جهانی انرژی اتمی و سازمان جهانی بهداشت از دو سال پیش تاکنون در حال رایزنی و همکاری است.

معصومی در ادامه درباره اورژانس هسته‌ای نیز گفت: اورژانس هسته‌ای به اورژانس‌هایی گفته می‌شود که متعاقب اتفاقات هسته‌ای فعال می‌شوند. در حوزه وزارت بهداشت، معتقدیم همه اورژانس‌ها باید آمادگی مقابله با حوادث هسته‌ای را داشته باشند. بحث‌های آموزشی این مبحث از حدود دو سال پیش آغاز شده است و خوشبختانه تاکنون اتفاقی خارج از محیط‌های خاص اتمی نداشته‌ایم.
 

رییس اورژانس کشور تصریح نمود: ساختارهای خاص و ویژه مقاطع اولیه بحث های سریعت های هسته ای در هفت دانشگاه کشور از جمله اراک، کاشان، ا صفهان، قم، بوشهر و … پیگیری می گردد و به همین منظور پایگاه های مشخصی پیش بینی شده است که در صورت بروز خطرات احتمالی هسته ای، خارج از محیط بیمارستانی و شهری مداوای مصدومان صورت پذیرد.
 

وی خاطرنشان نمود: در حال حاضر بیشترین تمرکز اورژانس بر روی بحث های آموزشی حول محور مقابله با حوادث هسته ای و ساماندهی و مدیریت در هنگام بروز بحران است.

منبع: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.