هفت فیلم ایرانی که کاربران خبرآنلاین شایسته حضور در اسکار دانستند / شما چه نظری دارید؟

به گزارش خبرآنلاین، در آستانه معرفی نماینده ایران به اسکار ۸۵، مطلبی با عنوان «کدام فیلم ایرانی شایسته حضور در اسکار است / شما نظر بدهید» تعدادی از کاربران خبرآنلاین فیلم‌های منتخب خود را برای حضور در اسکار معرفی کردند.

طبق قوانین آکادمی در بخش فیلم خارجی، فیلم‌هایی می‌توانند از سوی کشور‌ها معرفی شوند که از اول اکتبر ۲۰۱۱ (۱۰ مهر ۹۰) حداکثر تا تاریخ ۳۰ سپتامبر ۲۰۱۲ (۹ مهر ۹۱) در کشورشان حداقل به مدت یک هفته پیاپی اکران عمومی شده باشند و بلیت فروخته باشند. این در کنار چند شرط دیگر از مهم‌ترین شروط انتخاب و ارسال فیلم خارجی به آکادمی است. به همین خاطر فیلم‌هایی که قبل از ۱۰ مهر ۹۰ اکران شده‌اند و فیلم‌هایی که تا سوم مهر ماه فرصت اکران پیدا نمی‌کنند، از گرودنه این رقابت حذف خواهند شد.

با توجه به نظر کاربران، هفت فیلم برگزیده که واجد شرایط معرفی به اسکار هستند، توانستند بیشترین آرا را از آن خود کنند. از میان این هفت فیلم «نارنجی پوش» به کارگردانی داریوش مهرجویی با ۱۵ رای بیشترین موافق را داشت. بعد از آن فیلم‌های «یه حبه قند» رضا میرکریمی با ۱۴ رای، «آیینه‌های روبرو» نگار آذربایجانی با ۱۳ رای، «چیزهایی هست که نمی‌دانی» فردین صاحب الزمانی و «بوسیدن روی ماه» همایون اسعدیان با ۱۱ رای و «قلاده‌های طلا» ابوالقاسم طالبی و «سعادت آباد» مازیار میری هر کدام با ۱۰ رای رتبه‌های بعدی را به خود اختصاص دادند.

کاربران محترم می‌توانند برای شرکت در نظرسنجی خبرآنلاین و رای دادن به یکی از هفت فیلم منتخب، به نظر سنجی سمت چپ صفحه نخست سایت مراجعه کنید.

۵۷۲۴۶

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.