هفدهمین جشنواره تئاتر استان تهران به کار خود پایان داد

به گزارش خبرنگار ایرنا، این جشنواره در راستای ارتقاء، تشویق و ترویج اجرای عمومی آثار نمایشی و مستمر در سطح استان، به ویژه شهرستان های استان تهران برگزار شد.

ˈسید احسان قاضی زاده هاشمیˈ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در مراسم اختتامیه این جشنواره بیان کرد: ۹۸ اثر در بخش مقدماتی در جشنواره حاضر بوده و ۱۴ اثر نیز به بخش نهایی راه یافتند.

وی با بیان اینکه این دوره از جشنواره از رشد کیفی مناسبی برخوردار بود، خاطر نشان کرد:‌ تئاتر استان، زمانی از قوام بیشتری برخوردار می شود که رویش های جدیدی در آن ایجاد شود.

قاضی زاده بیان کرد: گروه های تئاتر باید از آموزش های بیشتری برخوردار شوند و از گروه های تجربی، ‌حرفه ای و نیمه حرفه ای به گروه های حرفه ای تبدیل شوند.

در این جشنواره، در بخش گریم،‌ نمایش های ˈننه دلاورˈ،‌ ˈ دژاوˈ، در بخش طراحی لباس، نمایش های ˈکابوس های آبیˈ، ˈ گرمابه ابدیˈ و ˈ تو هرگز نخواهی گشتˈ رتبه های برتر را کسب کردند.

همچنین ˈزهرا عباسیˈ، ˈ هما پری سانˈ، ˈسارا قلی زادهˈ،‌ˈ آقاجانیˈ،‌مریم مالیˈ، ˈسارا حسینیˈ، تینا بخشیˈ‌به عناوین برترین بازیگران زن دست یافتند.

در اختتامیه جشنواره همچنین ˈ علیرضا چاوشیˈ، ˈ امیر رونقیˈ،‌ ˈاحمد صمیمیˈ،‌ ˈسهیل ساعیˈ،‌ˈ مرتضی شاه کرمˈ به عنوان بازیگران مرد برتر انتخاب شدند.

در بخش نمایشنامه نویسی نیز نمایشنامه هایˈ گرمابه ابدیˈ و ˈ تو هرگز نخواهی گشتˈ‌ رتبه های برتر را کسب کردند.

در بخش کارگردانی نیز کارگردانان نمایش های ˈ تو هرگز نخواهی گشتˈ، ˈ ننه دلاورˈ و ˈ گرمابه ابدیˈ به ترتیب رتبه های اول تا سوم را به دست آوردند.

در بخش برگزیدگان شورای داوری هنرمندان نیز نمایش هایˈ اعترافاتی در مورد زنانˈ و ˈ تو هرگز نخواهی گشتˈ رتبه های برتر را کسب کردند.

هفدهمین جشنواره تئاتر استان تهران، از ۱۲ تا ۱۵ مهر ماه در تالار محراب برگزار شد.

تهرام/۷۲۴۴/ ۱۳۹۶

انتهای پیام /*


www.irna.ir
منبع:ایرنا
بازنشر: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.