هفدهمین جشنواره تئاتر شکست حصر آبادان برگزار می شود

ˈفرهاد پورغراوی علوانیˈ روزیکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از ارسال ۳۰ اثر به دبیرخانه این جشنواره خبر داد و افزود: پنج اثر از آبادان و ۲۵ اثر از سایر شهرستان های استان خوزستان در قالب لوحه فشرده دریافت شده است.

وی اظهار داشت: نتایج بازبینی این آثار برای شرکت در مرحله نهایی جشنواره ۳۰ مهرماه اعلام خواهد شد.

پورغراوی علوانی افزود: برای گزینش آثار در مرحله پایانی کیفیت آنها مورد نظر است و سعی می شود آثار فاخر در جشنواره هفدهم تئاتر شکست حصر آبادن شرکت داده شوند.

وی گفت: نمایش های برگزیده در سه سالن پنج مهر ، ثامن الائمه و تالار اشراق برای عموم به نمایش گذاشته خواهند شد.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبادان از طراحی تندیس جشنواره هفدهمین تئاتر شکست حصر آبادان به نام تندیس مقاومت خبر داد و گفت: این طراحی به عنوان تندیس جشنواره ثبت خواهد شد.

وی اظهار داشت: در حال رایزنی با یکی از اساتید تئاتر کشور برای حضور در هیات داوران هستیم و دو داور دیگر از استان خوزستان نیز انتخاب خواهند شد.

پورغراوی علوانی برگزاری چهارنمایش خیابانی، نمایشگاه عکس تئاتر، جلسات نقد و بررسی آثار، کارگاه های آموزش نمایش و دیدار از مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس را از برنامه های جنبی هفدهمین جشنواره تئاتر شکست حصر آبادان اعلام کرد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا در مورد تاخیر در زمان برگزاری هفدهمین جشنواره تئاتر شکست حصر آبادان گفت: به منظور جلوگیری از تداخل برنامه های سالروز شکست حصر آبادان با این جشنواره تصمیم به برگزاری آن در این زمان گرفتیم.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبادان ، منطقه آزاد اروند و پالایشگاه و شهرداری آبادان را حامیان مالی این جشنواره اعلام کرد و گفت: با توجه به نظرموافق معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان در صدد تبدیل آن به جشنواره منطقه ای و در نهایت ملی هستیم.

۷۱۰۲/۵۳۸

انتهای پیام /*

Cultural@irna.ir


www.irna.ir
منبع:ایرنا
بازنشر: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.