هفدهمین کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و هند برگزار می‌شود

۳۱فروردین۱۳،

policyalert20_01.jpg

سفیر ایران در هند از برگزاری هفدهمین نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و هند در نیمه اول اردیبهشت ماه در تهران خبر داد.

غلامرضا انصاری، سفیر ایران در دهلی نو در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خاطرنشان کرد: سلمان خورشید، وزیر خارجه هند در راس هیاتی از مسوولان برگزاری این نشست در تهران با مقامات کشورمان دیدار و گفت وگو می‌کند.

وی افزود: در این کمیسیون قرار است چندین تفاهم نامه و قرارداد برای افزایش همکاری های مشترک بین دوکشور امضا شود.

این دیپلمات کشورمان در هند تاکید کرد: همکاری‌های انرژی به طور مستمر بین دو کشور جریان دارد و گفت‌وگو ها در این باره مستمر و جدی است. هند واردات نفت خود را به طور جدی از ایران دنبال می‌کند به هیچ وجه قصد تجدید نظر ندارد. با توجه به اینکه غرب تلاش می‌کند فشارهایی به ایران وارد کند ایران و هند به طور مرتب برای غلبه بر مشکلات و حل و فصل مسائل حمل و نقل ، بیمه‌ها و تبادلات با یکدیگر در حال رایزنی و مذاکره می باشند.

به گزارش ایسنا، سلمان خورشید، وزیر خارجه هند ریاست طرف هندی و علی اکبر صالحی، وزیر خارجه کشورمان ریاست طرف ایرانی این کمیسیون را عهد‌ه‌دار می باشند.

انصاری در ادامه از سفر هیاتی به ریاست معاون وزیر بازرگانی هند به تهران خبر داد و گفت: این هیات قرار است در دیدار با مسوولان کشورمان در حوزه های نفت، اقتصاد و اتاق های بازرگانی دربارهٔ روابط دو جانبه و گسترش همکاری های اقتصادی تبادل نظر کنند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.