هفده فیلم ایرانی در جشنواره ˝یاری˝ سوئد

گردآوری توسط گروه فرهنگ و هنر ممتازنیوز

هفده فیلم کوتاه، مستند و سینمایی ایرانی در چهاردهمین جشنواره فیلم‌های ایرانی ˝یاری˝ سوئد حضور دارند.

به گزارش ممتاز به نقل از پایگاه خبری فیلم کوتاه این جشنواره به همت انجمن خیریه یاری در سوئد برگزار می‌شود.انجمن یاری با هدف کمک به کودکان نیازمند ایرانی تاسیس شده و همه ساله درآمد حاصل از فروش بلیت فیلم‌های حاضر در جشنواره به کودکان نیازمند ایرانی اهدا می‌شود.

امسال جشنواره “یاری” برای اولین بار به صورت رقابتی برگزار می‌شود. در بخش کوتاه و مستند فیلم‌های: “مهاجر پرنده است” به کارگردانی مرضیه ریاحی، “باد هر وقت بخواهد می‌وزد” به کارگردانی مریم اسمی‌خانی، “دور یا نزدیک” به کارگردانی محمد حمزه‌ای، “مراسم” به کارگردانی سعید روستایی، “انار میوه بهشت است (تیمور قادری)، کات (رضا جمالی)، پلاستیک (مهران همت‌زاده)، ماه عسل” به کارگردانی پویا نبی، “مادرانه” به کارگردانی نوید نیکخواه آزاد، “باد و خاکس‌تر” به کارگردانی زانیار عزیزی و “سکوت آشنا” به کارگردانی مهدی قربانی با یکدیگر رقابت می‌کنند.

همچنین در بخش فیلم‌های سینمایی “گناهکاران” به کارگردانی فرامرز قریبیان، “خط ویژه” به کارگردانی مصطفی کیایی، “طبقه حساس” به کارگردانی کمال تبریزی، “زندگی خصوصی” به کارگردانی محمدحسین فرح بخش، “به خاطر پونه” عبدالله علیمرادی و “چشم‌هایش” به کارگردانی فرامرز قریبیان حضور دارند.

لازم به دکر است که امیر آقایی، بهاره رهنما، فرامرز قریبیان و فرهاد اصلانی به عنوان مه‌مان ویژه در جشنواره حضور خواهند داشت.

چهاردهمین جشنواره فیلم‌های ایرانی “یاری” به مدیریت شیدا شفیعی؛ با همکاری و حمایت خبری “پایگاه خبری فیلم کوتاه” در دو شهر سوئد برگزار می‌شود.

فیلم‌های منتخب جشنواره ۲۶ و ۲۷ سپتامبر در شهر اپسالا و ۲۷ و ۲۸ سپتامبر در شهر استکهلم به نمایش درمی‌آیند.

منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.