هکر شاغل در اپل اخراج شد

یک هکر شاغل در شرکت اپل که به علت هک کردن مکرر سیستم عامل‌های این شرکت شهرت دارد، پس از آنکه فراموش کرد به ایمیل دریافتی از سوی رئیسش پاسخ دهد، اخراج شد.
به گزارش فارس به نقل از زد دی نت، نیکولاس الجرا از حدود یک سال قبل در شرکت اپل به کار گرفته شد و اپل تلاش داشت از تجارب امنیتی و هکری وی برای ارتقای امنیت نرم افزارها و سیستم عامل های تولیدی خود بهره بگیرد.
در ایمیل ارسالی برای این هکر به وی پیشنهاد شده بود تا قرارداد کاری خود با اپل را به عنوان کارآموز دورکار به مدت یک سال دیگر تمدید کند، اما پس از آنکه وی فراموش کرد به این نامه پاسخ دهد، اپل پبشنهاد خود را پس گرفت و الجرا شغلش را از دست داد.
این هکر اولین فردی بود که بر روی اینترنت خدماتی برای شکستن قفل آیفون، آی پد و آی پاد ارائه کرد. این کار به کاربران امکان می داد برنامه هایی که مورد تایید اپل نبودند را هم برروی گوشی های خود نصب کنند یا از خدمات اپراتورهای تلفن همراه که طرف قرارداد با اپل نبودند، استفاده کنند.
وی در کنار شناسایی آسیب پذیری های تولیدات اپل برای برطرف کردن آنها وصله هایی هم طراحی می کرد و همین امر باعث شد تا او از سوی اپل استخدام شود.


iTanalyze.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.